fredag, april 13, 2007

Hett som en finskt vedeldad

Gahhh, jag dör av värmeslag.

Det är typ 35 grader här nere i april och glider man runt i kostym så är det, milt uttryckt, jäkligt varmt. Jag var precis på en affärslunch med svennarna och vår ”auditor” och när jag stod där och väntade på att de skulle köra fram bilen så tror jag att det kokade över på något sätt. Jag kved som ett litet barn.

Nu är det kallt och fint dock, jag är tillbaka på kontoret.

Det blir Leela-poolen i helgen.

TGIF.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

+ 19 och sol i Karlstad i dag - och i morrn. Hälften så varmt - dubbelt så bra!

8:36 em  
Blogger Östermalmsräven said...

v: jo nu börjar det slå ut för fullt i Sverige!

Skönt för er, men snart sitter ni där och har ångest för att ni måste jobba inomhus när det är "så fint väder ute". Samma känsla som förra året och året innan och året innan det.

Sverige är fantastiskt men lite märkligt hahaha...

2:41 em  
Anonymous Anonym said...

Jag kommer självklart vara bitter, jag är trots allt svensk, men i slutet av sommaren när jag jobbat häcken får jag min belöning i södra England vid havet. Ganska så underbart och oslagbart!

11:15 em  
Blogger Östermalmsräven said...

v: Låter som en god plan! Har man en baktanke/plan så blir det ju faktiskt ofta bra till slut...

Full fasr framåt!

6:20 fm  

Skicka en kommentar

<< Home