måndag, april 02, 2007

Svart jävla skitkarma

Min helg har varit så fylld med nederlag att när jag satt där på "Club 9" igår och summerade så kunde vi inte annat än skratta tills tårarna rann (jag får sällan den effekten kan jag tillägga).

Jag vet inte var jag ska börja men mitt körkort och medlemskort till Athena är borta igen, min yppiga 23-åring har hipp som happ återförenats med sin dominanta och tokstyrande ex-pojkvän because he's back and she loves him (galet nog så ligger de alltså inte med varandra då de kör indien-racet och ska vänta tills de gifter sig) och ”I” har även hon fått nog av allt som heter östermalmsräv. Dessutom så har helgen varit brutalt dålig när det gäller fest och möten. Jag strulade till kvällen för mig själv och ”I” redan på fredagen och fastnade på två riktigt dåliga ångestefterfester både på fredags och lördagskvällen (för att inte tala om hur sugig söndagen var sådär i allmänhet).

Jag tror jag skördar min karma nu, ja ni vet det där gamla klassiska ”som man bäddar får man ligga”. Jag ligger nu, eller snarare så är det precis det jag inte gör. Inget ligga alls.

Måste tagga ner, le lite, ge pengar till välgörenhet och vara snäll resten av dagen annars känner jag att min karma är sjukt nära att krasha bilen ikväll eller att leda in mig i ett blixtnedslag.

Jag har varit en ond människa alldeles för länge, min Karma är svart svart svart. Korpsvart. Jag har nyttjat både det ena och det andra och stått över samhället likt en ond unge. Hybris? Ja kalla det vad ni vill men det jag haft eller varit har jag nu i halsen.

Kill me now.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du överdriver len! Har man "toppat" för länge så krävs det en liten "dipp" ibland för att man ska vakna upp och se sin position i världen. En enkel liten "reality check" bara.

Typ som på börsen. Upp och ner.

...Jag tror jag skördar min karma nu, ja ni vet det där gamla klassiska ”som man bäddar får man ligga”. Jag ligger nu, eller snarare så är det precis det jag inte gör. Inget ligga alls...

Så jävla skönt skrivet!

1:51 em  
Blogger Blancaflor said...

Cariño, så ond kan du inte vara.

ångestefterfest - ett mycket bra ord. Många efterfester är väldigt deprimerande tillställningar.

9:05 em  
Blogger Östermalmsräven said...

anonym: Jo livet är väl som det är. Toppar, dalar och de tråkiga raksträckorna.

blancaflor: Jo ibland ska man nog bara åka hem istället för att envisas med att följa överförfriskade tonåringar på übersena hemmafester.

Jag är nog inte såååå ond, lite mer på ond än god-sidan nu bara... :-)

6:32 fm  

Skicka en kommentar

<< Home