torsdag, april 12, 2007

The Swedes

Sorry om det har varit väldigt lite fokus på Indien, jobbet och personliga kariärssteg och väldigt mycket bloggfokus på märkliga damer. Saken är den att det är mycket hysch hysch kring vår business och min egen position just nu då vi/jag åter igen är i en väldigt expansiv fas där flera intressenter är inblandade.

Jag får helt enkelt ge er en ordentlig genomgång när den här fasen är över och det är ”business as usual” för fullt igen.

För övrigt har jag några svennar på besök här nere då april betyder bokslut för oss och den ekonomiska rapportmumbojumboprocessen dras igång för fulla muggar.

“Same procedure as last year”

By the way, jag hörde att sommaren är på väg till Sverige och att ni envist huttrar kring uteserveringarna trots att temperaturen inte överstiger 15. Hur som helst, sug på den här alban-borg-brolin-plus-den-andra-tjommen-ingen-kommer-ihåg-klassikern.

Höghöjdskomik deluxe, ett mästerverk.

9 Comments:

Blogger Blygisens betraktelser said...

HAhaha, din lille grymming! Lura mig att skratta så här när jag kör bil och surfar samtidigt!

12:31 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

blygisen: skratta, köra bil OCH surfa låter trafikfarligt... Hoppas du kör en stor jäkla SUV, typ en Chevrolet Suburban eller liknande. Det vore en skönt brackig kombination.

7:40 fm  
Anonymous Anonym said...

Fiii fasen va Brolin ser obekväm ut när dom sitter i bilen..

hahaha blygisen, bara du kör försiktigt medans du surfar.. Något måste du ju hitta på i bilen nu när du gett bort din suveräna Deep purple-skiva.

Må hväl alla!

9:05 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

sonny: Jag tycker nog alla känns lite småkrystade när de sitter och kör halvpinig sittdans och klappar i händerna. Jag skämms på något sätt åt dem.

Oooh my god.

Hahaha.

9:19 fm  
Blogger Anne said...

Vi har höst och ändå tillbríngades lunchen på uteservering i 25-gradig värme. Nice.

12:48 em  
Blogger Östermalmsräven said...

anne: I'm happy for you.

2:07 em  
Anonymous Anonym said...

Vore kul att läsa mer om dina erfarenheter av systemutveckling i Indien vs. SWE, kodkvalitet, kostnader etc. Fast det kanske bara är jag som gillar sånt? Du får göra en poll bland läsarna!

9:29 fm  
Anonymous Anonym said...

Fö. är det ATH på stockholmsbörsen idag (förra veckan var det bara nära) och alla har fingret på säljknappen!

9:34 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

Den tjocke konsulten: Indierna är duktiga på kod rent tekniskt men de kulturella skillnaderna gör att kostnad och effektivitet är aningens annorlunda.

Du behöver typ 2-3 indier för att leveransmässigt motsvara en Europé i startskedet... Efter ett tag går det 1-2 indier på en Europé osv. det är en lång process...

ATH på börsen är roligt.

6:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home