söndag, april 15, 2007

10950 dagar

Hurra för mig, jag fyller 30 idag!

Om jag ska vara fullt ärlig så har jag nog levt upp till mina förväntningar för visst har jag gjort allt det där jag skulle ha gjort innan jag slog över trettiostrecket och visst har jag den pengen på banken (ja i min värld mäter jag framgång på bankkontot) som jag skulle ha när jag i min ungdoms dagar satt och klurade på den monetära framtiden.

Jag har lärt mig väldigt mycket.

Jag har upplevt mer än de flesta.

Jag har en blomstrande karriär som ständigt pekar uppåt.

Jag har det bra. Väldigt bra.

30-årskris? JA, av någon märklig anledning så har jag det ändå. Vem är nöjd idag egentligen? Blir man någonsin nöjd? Jag tror människan är byggd lite skevt, jag fokuserar alltid på det jag inte har och det som jag skulle kunna ha haft. Hmm lite patetiskt är det nog absolut men på något sätt så är just det min drivkraft framåt.

Jag är lite av en ”orolig själ”.

Eller så är jag bara lite skev.

Ett söndagsexemplar.

10 Comments:

Blogger henover said...

Grattis Räven :)

Klart man ska fokusera på det man inte har. Då tar man sig framåt, uppåt, vidare. I mina ögon gör du helt rätt, men så brukar människor säga att jag är sjuk...så hmm, ja. Fast egentligen spelar det ingen roll, så länge man själv mår bra.

Skål för fler fina år!

4:00 em  
Blogger SonnyBoy said...

Grattis kompis,,, vi får ta o fira ordentligt när du kommer hem.

Må hväl

10:19 em  
Anonymous Anonym said...

Jättemycket grattis! Fortsätt att sikta högt, det är ju faktiskt så man kommer vidare i livet. Inte bara karriärsmässigt utan även personligt.

11:13 em  
Blogger ettett2 said...

Hipp hipp hurra! Jag bjuder på en "busgrogg" på "City krogen" nästa gång vi ses, sedan fixar jag in oss på Kickis eller Bäckahästen, där vi "klämmer" en shotsbricka, på hemvägen bjuds det naturligtvis på den obligatoriska cheeseburgaren på Donken. How about that for a celebration? :)

Grattis på dig och hoppas att födelsedagen var trevlig och fylld av gratulationer!

8:58 fm  
Anonymous Anonym said...

100% nöjd med alla detaljer blir man aldrig och du verkar leva ett helskönt liv, stort grattis!

9:21 fm  
Anonymous Anonym said...

Grattis!
Hade du varit typen som blev nöjd hade du inte varit där du är idag, du hade fastnat på halva vägen. Så fortsätt drömma, fokus för målen förflyttas av sig självt när det är dags :-)

5:02 em  
Blogger Anette said...

Stort grattis i efterskott!

Blir man någonsin nöjd? Nej, inte i min värld iaf...den dagen jag blir det kan jag lika gärna hoppa i lådan med en gång för vad har jag då att jobba mot och drömma om?

6:49 em  
Blogger Blancaflor said...

Jag instämmer i gratulationerna! Hoppas att du firade ordentligt!

7:43 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Tack alla glada för de fina gratulationerna. Det blev ingen hejdundrande jättefest men det blev skumpa och cigarrer under ett parasoll på Leela samt fin födelsedagskaka och presenter med "I". Jag antar att jag får se till att ha ett stort kalas när jag är tillbaka i svenneland.

Angående att vara en streber; Hmmm jo jag antar att ni alla har rätt i era kommentarer men samtidigt så måste jag nog lära mig att stanna upp i det goda som finns och inte alltid fokusera på det som inte finns.

Måste nog lära mig att leva mer i nuet och inte bara se vad som finns bortom morgondagen.

6:51 fm  
Anonymous Anonym said...

Grattis i efterskott!!

12:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home