fredag, maj 26, 2006

Lite smågrusig

Idag är jag lite seg, igår var det ett ”Bacardi-partaj” som höll mig borta från min skönhetssömn och i morse var jag bortbjuden på frukost hos S och hans familj. Indisk frukost var sjukt gott, man fick små bollar som smakade lite pannkaka och dom doppade man i massa röror som var spicy. I liked!

S har två små döttrar som är galet söta, en är 3-4 år och en annan 8-10 typ och de hade gigantiskt stor ögon och söta små frisyrer och klänningar. Ungarna här i Indien är väldigt artiga och presenterar sig, tar i hand och niger lite lätt innan de fnittrar till och springer iväg och leker. Jag tycker faktiskt det är lite galet att de börjar skolan vid 3,5 års ålder men hmm ja varför inte?

Ikväll blir det nog lite käk på "Leela" och om "Athina" lockar så blir det nog en svängom där också, men jag är som sagt lite grusig i ögonen...

1 Comments:

Blogger Thérèse said...

Här i Spanien börjar obligatoriska skolan först vid 6 års ålder. Men min 4 åriga dotters dagis är mycket mera skola än ett svenskt dagis. Hon verkat gilla det iallfall.

Sen är det ju inget fel på att som svenskar vänta med att börja skolan tittar man på svenska tonåringar så ligger og inte deras kunskaper efter spanska eller indiska tonåringars. Jag skulle inte tro det iallfall

12:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home