fredag, maj 19, 2006

Gentlemannasporten

Jag försökte lära mig lite om cricket igår men det gick sådär måste jag säga. Jag lyckades koppla det där med poängen men det kändes lite långtråkigt att glo på en match som snittar kring sju och en halv timme. Igår var det dock indien som spelade och man kan lätt säga att då banne mig står Bangalore stilla.

Jag och S hade celebert besök i form av herr NK som är ”Asst. Vice President” på ”Star News” (ett stort Rupert Murdoch -bolag) så vi hängde på en finrestaurang, sippade drinkar och småsneglade på en plasma som visade cricketmatchen.

Dom super rätt hårt de här hierarkiskt högre nissarna, tror säkert att det gick tio-tolv drinkar på notan som jag plockade upp. Som tur är så är sprit och en samling ”smårätter” väldigt billigt här, allt slutade runt 2000 Rupees (ca 400 SEK).

3 Comments:

Blogger Blygisens betraktelser said...

Bästa bloggen!

Mvh.

2:06 em  
Anonymous Anonym said...

I'll teach you cricket /Saqib

11:38 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Blygisen: You are to kind.

Saqib: Jag kan nästan tänka mig att du kan spelet på dina fem fingrar...

6:06 fm  

Skicka en kommentar

<< Home