tisdag, maj 16, 2006

40 pers

Jag fick reda på att mitt nya ”svenska nätverk” precis hade haft fest och att ”det var tråkigt att jag inte hörde av mig för två veckor sedan”. Roligast var dock när jag fick reda på att det bor ungefär fyrtio stycken svenskar i Bangalore (om man räknar bort de som konsultar i typ en vecka och sedan åker hem).

40 pers!

Med tanke på att det bor 8-9 miljoner människor i den här staden så kan man dra parallellen till Sverige. Alltså det är lika många svenskar i Bangalore som det finns människor i Sveriges befolkning som jag kallar för ”vänner”.

Om man ser det ur ett "von oben" -perpektiv så är det inte så sjukt många med andra ord.

2 Comments:

Blogger Blancaflor said...

Hoppas att du träffar lite trevligt folk.

I längden kan det kännas viktigt att umgas med människor som vet vad en friggebod är och vem Staffan Westerberg är. Konstigt men sant!

1:37 em  
Blogger Östermalmsräven said...

blancaflor: True true... Jag ska leta upp spanska communities också, kan behöva lite rastning av min spanska också.

1:36 em  

Skicka en kommentar

<< Home