onsdag, maj 24, 2006

Billig arbetskraft

Hur många indier behövs det för att måla om ett tak? Ibland så skämtar man om folks ineffektivitet men när det gäller det pyttelilla taket i ”Park hotels” reception så var det nästan så att jag baxnade. Taket är inte större än vad ni ser på bilden och till detta så har de alltså två stegar, fyra målare (två på varje stege såklart), en som håller i stegarna, en som lägger ut filtar över saker som kan bli skitiga (det är han med ryggen hitåt i receptionen) och en manager (till höger i bild).

Jobbet skulle ta ”maximum fifteen minutes” men när jag gick lite senare på kvällen så stod de där fortfarande (som tur var hade de dock flyttat lite på stegarna).

Ineffektivitet retar mig oerhört så jag var tvungen att, innan jag gick, gå fram och fråga vad de höll på med och varför det tog så lång tid. Det korta svar jag fick var ”We’re just fixing some paintings, five minutes and we’re out of here”.

Jag var tvungen att föreviga det på bild.

4 Comments:

Blogger Blygisens betraktelser said...

Hahahahaha!

/ B

12:28 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Ja man kan inte göra mer än att småle...

11:03 fm  
Blogger Nejma said...

*asg* Det verkar som Indien och Marocko har mycket gemensamt, inte bara trafiken. Jag har nämligen fått höra att om man klarar av att köra bil här i Marocko så klarar man t.o.m. att köra i Indien, så den indiska trafiken måste ju va nått i hästväg....

Jag gillar verkligen indiernas effektivitet. Dom bräcker faktiskt marockanerna, konstigt nog. Jag trodde annars att marockanerna var världsbäst på att låta dagen gå utan att få nått gjort...

Är taket målat än?

/Nejma i Marocko som precis hittat din blogg

11:17 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Nejma: jaja, klart de är klara. Det tog inte mer än några dagar hehehe...

6:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home