onsdag, maj 17, 2006

Setenta

Min pappa fyllde sjuttio i går och när jag ringde upp så var det sådär som vanligt. De har det lite för bra och har sjunkit in i en slags dvala sen de gick i pension och börjat hänga i Alicante på vintrarna och Ljusterö på somrarna. De lunkar mest runt och pysslar lite oavsett dag och väder.

Far: Nej jaha just det ja, jag har varit nere vid hamnen och rensat lite så det blir snyggt
Jag: När man fyller sjuttio så måste man ju bränna en massa pengar på något onödigt
Far: Jaha nej vi har mest pysslat lite här ute på landet, dessutom så firade vi igår.
Jag: Ja men du fyller ju idag
Far: Jo men mamma fick för sig att det var igår så då blev det igår, sånt där är ju ganska oviktigt.
Jag: Jahapp

När jag fyller sjuttio ska jag ha en sjukt stor fest med sprit, fyrverkeri och grejer. Eller så ska jag bara gå runt och pyssla lite, jag är lite avis på att man kan vara sådär lugn. Typ jag-har-redan-gjort-allt-det-där-så-jag-chillar-bara-lugn.

5 Comments:

Blogger L said...

Vilket gött liv! Låter inte helt fel. Man kanske kan varva chillet och pysslandet med sprit-fester? :)

9:38 em  
Blogger Östermalmsräven said...

louise: Jo det gäller nog att hitta den "gyllene medelvägen", eller det som passar en bäst.

5:50 fm  
Anonymous Anonym said...

Fyrverkerier är toppen att ha på födelsedagar!! Definitivt underskattat!

2:26 em  
Blogger K. said...

Låter som de lever ett underbart liv! :)

5:37 em  
Blogger Östermalmsräven said...

som om jag vore bäst: Jo visst har de det ganska bra, själv är jag nog ganska nöjd om jag hamnar i samma sits när min ålders höst kommer...

6:09 fm  

Skicka en kommentar

<< Home