torsdag, maj 25, 2006

Detaljer

Jo jag vet att det är kristihimmelsfärdsdag idag och att alla stockholmare är aningens bakfulla då de partajat igår och sover ut idag. Jag ogillar allmänt när det är helgdagar i andra länder som jag inte kan ta del av (jag kan ju ta ledigt bara för att, jag är ju trots allt "the boss" här, men det är inte samma sak). Gratis är alltid godare på något sätt och när ni nu får en helgdag sådär serverad så blir jag lite avis.

För att dämpa det här lite så har jag med mig min snökula till jobbet idag. Den är jättefin och varje gång jag skakar på den så ser jag mitt Östermalmstorg och mitt gamla Coop (ja de har världens sämsta utbud och är säkert dyrast i stan) i snöskrud.

Jag har gått in och kollat dagens väder i Stockholm nu också, 12-13 grader och regnskurar?

Nu mår jag bättre.

12 Comments:

Blogger Blancaflor said...

Jag älskar sadana snökulor. Var har du fatt tag i den? Är det Coop som har producerat den?

11:34 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

blancaflor: Nope, jag tror temat är mer "Östermalmstorg" än "Coop" (De hade flyt som låg där eller så kanske de betalar någon liten peng i produktionen) och jag tror man kan köpa den på "Designtorget". Jag fick kulan på min "nu flyttar jag -fest" och jag kan faktiskt inte tänka mig en bättre present.

11:46 fm  
Blogger Stora Morran said...

Åh lilla du, klart du saknar Coop på östermalmstorg!

11:51 fm  
Blogger Blancaflor said...

Jag hittade en websida dit man skicka ett foto och de gör en snökula som skickas hem till mig. Jag beställde en pa min brorson staendes pa isen. Super!!

11:55 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

Stora morran: Gör jag inte alls för de hade aldrig någonting. De hade typ en glassdisk med två "big pack" i och så kunde man inte köpa "stark" ketchup. De hade tur att de låg så nära mig annars hade jag lagt en extraminut och handlat allt på ICA Esplanad istället.

Hmm okej, lite saknar jag väl. Men det har mer med miljön och sånt att göra än affären i sig.

blancaflor: Där ser man! Låter faktiskt hysteriskt roligt. Du får maila länken till mig så ska jag göra snökulor med fyllebilder till nästa kalas jag ska till hehehe...

12:01 em  
Blogger Blancaflor said...

¡Toma!

http://www4.fotokasten.se/photo_view_funproducts.php?cPath=21_80&pID=131

4:55 em  
Blogger Östermalmsräven said...

blancaflor: tack tack, nu blir det åka av...

7:02 fm  
Anonymous Anonym said...

Ännu mera glädje kan du känna idag när det är 8,2 grader & regnet faller ner....tusan alltså.

9:49 fm  
Blogger ettett2 said...

Ledigt? Jobba? Jag som trodde att du bara var på långsemester. =) Grym snökula föresten, men du borde beställa ytterligare en med Riche som bakgrund.

12:49 em  
Blogger Östermalmsräven said...

ettett: Ja jäklar det vore något att ha i receptionen!

1:07 em  
Anonymous Anonym said...

Jag trodde aldrig du skulle ta med dig din present ändå till Indien. Jag är rörd. Trodde faktiskt den skulle sorteras under "krafs och prydnadsprylar" och deporteras till soprummet i Fredhäll. Pos pos!

10:55 em  
Blogger Östermalmsräven said...

bea: Soprum? Är du galen? Den här kulan skakar jag på minst en gång i veckan hihihi...

5:55 fm  

Skicka en kommentar

<< Home