torsdag, maj 11, 2006

Minituös koll

Jag sitter och vill ha in ett bättre webb-baserat tidsredovisningssytem men kruxet är ju att oavsett vilket du än väljer så känns det som att du saknar något då all verksamhet på något sätt är ganska specifik och man har egna krav som sällan införlivas i ”me too systemen”.

Visst finns det övergripande tidsredovisning där man kan dra vissa paralleller inom de olika branscherna och säga att det här verktyget är sjukt bra för mindre konsultbolag och det här är jättebra för stora globala organisationer och så vidare men helst skulle man vilja bygga ett eget (om man bortser från uttrycket ”core business” och vad vi egentligen borde lägga mantimmar på).

Hmm det är tråkigt att behöva ta beslut som kompromissar mellan ”det bästa man kan få” och ”det man vill ha”.

Jag pillar lite på mitt körkort också, jag känner mig ganska nöjd.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Haftigt med gult! Man maste alltsa ha indiskt korkort for att fa kora bil i Indien? Det racker inte emd svenskt?

10:04 fm  
Blogger Blancaflor said...

Spanska körkort är gjorda i rosa papper som är vikta pa mitten med ett paklistrat foto.

Fast jag tror att de börjar modernisera dem nu. it's about time!

12:46 em  
Anonymous Anonym said...

Haha, jag kom precis pa hur korkorten fran Osterrike ser ut. Rosa papper (precis som Spanien) men vikt tre ganger och paklistrat foto! :D

2:11 em  
Blogger Östermalmsräven said...

v: japp man behöver indiskt körort för att få köra, det här känns faktiskt ganska modernt med hollogram och grejer.

Blancaflor: Jo och det galna var att jag hittade ett gammalt som min pappa hade haft och sa typ "hahaha vad omoderna körkorten såg ut när du var ung", sen visade det sig att de kör samma gamla dubbelvkta papper idag...

5:52 fm  
Blogger Anna said...

Det var verkligen en himla massa information på det där körkortet...

9:55 em  
Blogger Stora Morran said...

Du är söt som vanligt!

10:47 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Anna K: mm det har du kanske rätt i...

Morran: jo jag kan inte hjälpa det :-)

6:03 fm  
Anonymous Anonym said...

vad jag letade efter, tack

11:06 fm  

Skicka en kommentar

<< Home