torsdag, mars 15, 2007

Vår

Jag trodde först att trädet utanför var sjukt och skulle dö för på tre-fyra dagar hade det helt tappad bladen och kvar stod en märklig pinne som förvisso gav mig en bättre utsikt från balkongerna men som egentligen bara såg deppig ut.

Hur som helst så svängde det på ytterligare tre dagar och nu så ser trädet grymt välmående ut med nya ljusgröna, färska blad som vuxit sig tjockt.

Mina balkongblommor hakar på trenden och slår ut de med.

Skönt med vår även om ”vintern” bara var några dagar.

Jag gillar varma vintrar

En sisådär tjugosex plusgrader

Hehehe…

8 Comments:

Blogger Chris said...

balkonglådor? HAR du det? är du egentligen en ganska gammal tant med rutigt förkläde?

eller bara rar...

1:15 em  
Blogger Blancaflor said...

Ja, våren har börjat komma hit till Marbella också. Fast vår vinter var betydligt längre. Det är lite jobbigt för det kan vara 25-30 grader i solen och sedan 15 grader på natten.

7:40 em  
Blogger Östermalmsräven said...

christina: Nope inga lådor, de står liksom på ett brett räcke. Förkläden gillar jag inte alls, däremot har jag massor med marimekko-blommor. På det mesta.

blancaflor: Hmm jo jag vet, i Spanien blir det alltid kyligt om nätterna... Man får typ ha 2 jackor, en dag och en kvällsjacka hehehe.

5:03 fm  
Blogger martina said...

okej okej okej. nu fattar jag piken i mitt sprudlande vårinlägg där jag snackar snö, is och nordliga vindar. du har det liksom lite varmare än så. men idag har jag vårjacka och sommarskor - i luleå! sug på den mr.india ;) näfan. gulligt träd. det kanske var ditt horoskop egentligen: "du ska vara avskalat deppig och sen ska du blomma upp igen och uppskatta allt runtomkringdig." det är nämligen dagens tema. se allt som horoskop! det är superbra för oss som aldrig läser dem. lycka till!

11:17 fm  
Blogger henover said...

Men, hallå, du har väl inte drunknat i din frökens armar heller? ;)

9:32 em  
Anonymous Anonym said...

Vårvadå? I KL har vi 30+ året runt. Även dygnet runt. Ganska jobbigt faktiskt. Hade varit skönt att slippa svettas så fort man är utomhus.

1:53 em  
Blogger Östermalmsräven said...

martina: Jag kan tänka mig att du är fin i dina nya vårskor och jacka. Det är skönt när årstiderna manar fram byten i garderoben, man liksom vaknar upp på nytt. Här är det mest kostym i A/C året runt.

Malin: Fröken vem?

x-pat KL: Bangalore är sjukt bra tempererat faktiskt, det maxar typ 30 på sommaren och på nätterna kan det som kallast bli typ 16 på vintern. Sköna brisar har vi massor av också. det enda som saknas är egentligen en fin strand (och lite vettiga människor).

:-)

2:30 em  
Blogger henover said...

"I", men med tanke på tyskan kanske det var en felaktig bedömning..

2:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home