torsdag, mars 01, 2007

Blue bar och börsen

Jag han på sekunden med både mitt stora jobbprojekt och en sväng bort till Blue Bar igår. U var tillbaka från Bangkok och hade en ”sista kväll” innan han åker tillbaka till London för en tvåmånadersperiod så vi laddade upp ordentligt med ishinkar och finflaskor.

Blåa baren var riktigt sprudlande och jag gullade med D samtidigt som jag körde moves och söp skåne-traineen full. Det blev inget riktigt lyft med D-gullandet dock utan jag lät det liksom dö ut, tror jag ska köra racet med "I" fullt ut nu och se vart det leder… "I" var dock sjuk igår och låg hemma med förkylning och feber (det går kanske en influensa av något slag härnere) så hmm hoppas hon blir bra till helgen.

Well well…

För er som följer min blogg slaviskt så minns ni kanske ett inlägg för en vecka sedan då jag nämnde att jag tyckte börsen var lite för tjock och att jag sålt hela min portfölj för att flytta vidare stashen ner hit till Indien.

Idag är jag glad över mitt beslut men samtidigt lite frågande till om man nu inte ska gå in och köpa snart igen i Sverige? Jag menar jag gick ju ur för att jag tyckte börsen kändes ”för tjock” men nu när årets vinst på typ 6% är bortspolad efter raset så betyder det att jag kommer att få 6% rabatt om jag går in med mitt kapital igen.

Nej nu orkar jag nog inte. Jag investerar i riktiga saker istället.

Hårda saker.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

om tio år tar oljan slut och då spelar det ingen roll på vilken börs pengarna är. köp fler fina flaskor idag medan tid är.

12:32 em  
Blogger ettett2 said...

Hårda saker? Hmmm... kan ju bara betyda att du ska köpa guld, vapen eller "vuxenleksaker". :)

11:47 em  
Blogger Östermalmsräven said...

chris & ettett2: Jo jag börjar känna vissa orosvibbar när det gäller investeringar och tror faktiskt att vapen, guld, porrindustrin, finflaskor och sådant som folk egentligen är intresserade av på riktigt är det säkraste man kan investera i nu.

Finansmarknaden är kackig.

5:57 fm  

Skicka en kommentar

<< Home