måndag, mars 12, 2007

Galet galet

Helgen började ganska lugnt på fredagskvällen med att jag var på Blue Ginger med ”I”, sedan några drinkar på Club 9 och slutligen ut till Koramangala för att kolla in hennes nya lägenhet.

Redan på lördagsmorgonen spårade det dock ut lite då jag glömt VISA-kortet någonstans och var tvungen att spärra det. Sedan började konstigheterna ta fart då jag på kvällen glömde bort att ringa ”I” och hade middag med UK-boysen och Pax istället (HP-konsult från Australien).

Japp sen blev det Athina, Blue Bar och Club 9. Jag körde godisbilen lite för fort och hmm ja några glas vin hade jag nog i blodet när jag blev stoppad i en polisspärr och blev tillsagd att kliva ur. Jag tar ju inte riktigt poliserna här i Indien på allvar så när de sa att jag skulle parkera bland de andra stoppade bilarna så sa jag ”no, no I’ll park it over there” och pekade upp 20 meter på vägen. Polisfarbrorn tog mitt körkort, jag klev ut och stod och allmänt beskådade kalabaliken som uppstår när ett tjugotal poliser ska koordinera mass-tester innan jag tröttnade, promenerade upp till min bil som stod några meter ifrån och helt enkelt körde därifrån.

Mina passagerare tyckte ju att det här var väldigt roligt, speciellt när de undrade hur jag skulle få tillbaka mitt körkort som jag precis lämnat efter mig. Hmm slutsatsen blir nog att jag anmäler det stulet, kan säga att det försvann med det kreditkort jag precis spärrat.

Okej det må vara galet nog men sen kom söndagen sörrö och då kände jag mig lite dum för att jag missat I och ja ni vet hur dum man kan känna sig om man haft hyss för sig dagen innan. Hur som helst så stoppade det inte mig så mycket utan jag for till Citrus på brunch och sedan iväg till ”the beach” där vi sprang på några damer som vi skulle åka vidare till Fuga med men på något sätt så slutade färden hemma hos dem.

Galet.

Hon var visst gift (de gifter sig sjukt tidigt här nere), men det stoppade henne inte mycket. Alls.

Nu känner jag mig dessutom ännu dummare för jag har inte hört av mig till ”I” än! Alltså jag skulle ringt på söndagen men det blev aldrig av och nu känner jag att jag borde ringt i morse men jag har helt enkelt haft så sjukt mycket att göra på jobbet fram till för någon minut sedan. Jag kan ju inte direkt påstå att hon bombat mig med samtal heller.

Galen helg, sa jag det?

Galet.


"I" på TGI Fridays (vi åt hamburgerfrukost på lördagsmorgonen). Jag har bara mobilbilder just nu och min mobil bråkar med mig så jag kan inte få ut bilderna till burken. Hmm det här får duga så länge ha ha ha.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

haha. sköön! lev farligt lixom... hoppas du slingrar dej ur körkorts-problemen!

11:02 em  
Blogger Chris said...

tag ditt ansvar man och ring "I".

7:59 em  
Blogger Östermalmsräven said...

lotta: jo körkortet får jag nog tillbaka i ett naffs haha.

christina: alltså det är ju inte direkt så att I är min uttalade flickvän, vi har hängt på några dejter och sovit hos varandra de tre senaste fredagarna men that's it. Jag tror jag helt enkelt håller den här incidenten för mig själv.

5:09 fm  
Anonymous Anonym said...

man kan vara skyldig nån ett tfn-samtal även om hon inte är ens flickvän. men ay, man vet också bäst själv, så är det.

8:55 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

chris: sant.

9:06 fm  

Skicka en kommentar

<< Home