fredag, mars 02, 2007

Conservative

Ja jäklar då var det fredag igen, frågan är om det blir samma samma den här helgen också eller om jag ska ta och bryta mönstret lite?

Själv har jag en tendens att fastna i mönster, jag giller egentligen inte förändringar och jag ogillar att få något som är sämre än det jag förväntat mig så jag har alltid levt efter devisen ”hade det varit bra så hade jag redan vetat om det” och provhänger alltså INTE på restauranger eller nattklubbar som jag inte varit på redan (och gillat) eller som nära (och liktänkande) vänner inte talat sig varma kring (ja så länge det inte öppnas ”nytt” och det bjuds på fri sprit och tilltugg).

Så med andra ord så kan jag snabbt lista ut att helgen kommer innefatta ”Athena”, ”The Beach”, ”Sunny’s”, ”Samarkand”, ”Citrus”, ”Fuga”, ”Olive” och ”Blue Bar”.

Varken mer eller mindre.

Sue me for being conservative.

TGIF

9 Comments:

Blogger Stora Morran said...

Kors vad skumt du tänker! Hur tror du det var att man (läs jag) hittade "Sunnys" eller "the Beach" första gången. Jo jag läste i en bok. Nån gång får du hoppa upp från dina nergågna hjulspår och prova något nytt.

Fast det är klart när det kommer till Banga finns det väl det det finns!

8:22 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

stora murran: Ja muffelito, klart man kan bläddra i en massa Bangalore-böcker (om man ändå inte har något annat vettigt för sig) och dutta runt på halvbra ställen tills man hittar ytterligare guldklimpar men det är ju precis det jag inte gillar.

Jag låter gärna andra leta åt mig och om det är bra sen så får jag reda på det hur som helst. I slutändan är det absolut "word to mouth" som gäller och hålla sig med sina favvosar, om jag får bestämma själv det vill säga.

Bangalore har såklart många många fler restauranger och nattklubbar än de jag hänger på men de jag hänger på är "mina" och jäkligt bra så jag vet vad jag får. Det där med nergågna hjulspår kanske du borde se över själv...

Lilla baren på Riche har ju inte direkt förändrats genom åren.

9:40 fm  
Blogger Stora Morran said...

Tss säg inte det. Nu finns det på Riche faktiskt också en garderob där det står en synnerligen trevlig ung man vid namn Conny och tar hand om våra kläder. Mycket trevlig förändring. Sen har jag faktiskt gått utanför mina hjulspår. Var tex på O-baren för några veckor sen. Bara en sån sak. Lovade då dyrt och heligt att det skulle bli mitt nya men jag har inte kommit dit sen dess. Har faktiskt inte varit ute på länge.

10:43 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

storra morran: Oj hoppsan, ja men då så. I rest my case.

NOT.

11:06 fm  
Anonymous Anonym said...

Ditt liv är så långt ifrån mitt man kan komma men det var oerhört underhållande att läsa om ditt liv

5:39 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Christina w: Roligt att du tycker det är underhållande, ibland är olika världar ganska roande.

maria: Japp

5:36 fm  
Anonymous Anonym said...

Stora morran & Räven, måste ni ha en sån tråkig ton mot varandra.. Skärp er.. :)

1:11 em  
Blogger Blancaflor said...

Jag lever ett sjukt inrutat liv och går på samma restauranger och barer hela tiden. men jag gillar det. Dessutom beställer jag nästan alltid samma mat...men på den punkten försöker jag ändra mig :)

11:11 em  
Blogger Östermalmsräven said...

blancaflor: Jo jag håller med, jag gillr också viss rutin och det finns ju egentligen ingen anledning att hasta runt och leta nytt när man har sina favoriter.

Jag äter också ofta samma grejer, men där är det enklare att ändra på sig. Hänger man på ett ställe ganska ofta och gillar det man får så kan man ju enklare lita på kocken/köket helt enkelt hahaha...

5:57 fm  

Skicka en kommentar

<< Home