onsdag, februari 28, 2007

Projektledare deluxe

Det blev ingen utgång igår för jag fastnade i ett projekt som jag var tvungen att ta över då en av mina projektledare blev så febrig att han nästan kolade vippen. Jag ogillar det dock som fasiken för alla mina andra sysslor har fått pausas en sväng och fokus numer ligger på att driva den lilla trepersonsbemannade skaran framåt. Projektet ligger efter i tidsplanen och produktionen känns väldigt stel och utan kreativt tänkande lösningar. Såsom det känns när projektledarna är kassa och programmerarna aldrig tänker utanför specen.

Projektet i sig behövde en uppryckning och jag gör dem en tjänst med att gå in och rodda, men saken är ändå den att samtidigt som jag får känna mig duktig och intelligent i mina ledarageranden och beslut så känns den människan som jag anställt som projektledare och som nu är hemma och sjuk samtidigt helt märklig. Ett simpelt projekt har ältats in extenso och sådant gillar vi inte…

Så frågan är egentligen om han går att ändra på snabbt eller om jag ska köpa en ny?

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Varför får jag driva idioter vibbar snarare än deluxe sådana?

/avtrubbad och cynisk

9:17 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Hmmm deluxen kom nog in med mig och nu när jag är inne och snurrar i projektet så är det faktiskt fler faktorer som måste styras upp.

Teamet är faktiskt ganska skärpt men det faller om människan som driver dem framåt inte riktigt kan förstå vad det är som han driver samtidigt som kunden är relativt otålig och ovan vid dessa typer av projekt.

Well well, nu är vi på bana igen och kunden känns faktiskt ganska nöjd. Jag ska bara styra upp vissa processer så ska nog den här typen av missar hållas borta...

Ibland är det bra när folk blir sjuka och man får gå in "hands on". Insikterna blir sååå mycket större än när du ser organisationen ur ett makroperspektiv...

5:24 fm  

Skicka en kommentar

<< Home