tisdag, februari 20, 2007

Inte mycket

Jag vet inte riktigt vad jag ska blogga om idag, är lite uttråkad faktiskt. Jag har haft lite tid över i en halvtimme då ett inplanerat möte flyttades till torsdagen så jag har spenderat lite tid på Linkedin, kollat lägenheter i Stockholm, jobb i Barcelona/Spanien och surfat runt kring lite investeringar med mera.

Jag säljer av min aktieportfölj i Sverige nu, den där marknaden känns tjock. Ska trycka in lite här i Bangalore istället, känns som att avkastningen procentuellt sett är minst tre-fyra gånger större.

Samtidigt undrar jag lite vad jag håller på med.

Längtar hem lite.

Jag måste banne mig sluta hemnet-surfa. Hemnet är djävulen.

Tid över att tänka på existentiella saker är av ondo.

Lite.

9 Comments:

Blogger Supernova said...

ja, fy fan. att endast fokusera på dollares och punani är mycket enklare...

5:26 em  
Anonymous Anonym said...

Var glad att du längtar hem och se det positiva i det. Tänk så trist det vore om du inte längtade efter något.

6:33 em  
Blogger Blancaflor said...

Spanien är väl perfekt! Nära Sverige, men ändå lite spännande...y cerca de tus padres.

7:17 em  
Blogger ettett2 said...

Typ -10 i El Stockholmo. Hur mycket längtar du hem nu då? ;)

12:12 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

insolens: Faktiskt så är dolares och punani jäkligt komplext och att jämra sig sjukt enkelt.

v: Jo jag vet men det är ändå så att jag blir lite trött på mig själv när jag gosar ner mig i misären och börjar surfa lägenheter och sånt jox. Jag ska ju säkert tillbaka till svenneland i slutändan men inte riktigt än bara...

blanca: Ja ju mer jag tänker på det desto mer sugen blir jag faktiskt på Barcelona... Men vem vet egentligen var man hamnar i slutändan?

ettett2: Hmm det är klart att kyla och fulväder får en att tänka på annat men på något sätt så är det en massa andra allmänt europeiska grejer man saknar också. Typ hela det där man växt upp med och vant sig vid, vardagen liksom.

India is not like that.

7:08 fm  
Blogger Supernova said...

haha. men mindre komplext än hemlängtan & framtidsfunderingar kanske? sorry, var lite sarkastisk herr elitistiska kapitalist.

2:14 em  
Blogger Östermalmsräven said...

insolens: Hemlängtan och framtidsfunderingar är ju ångestladdade och komplexa i hög grad, däremot så är jag av den åsikten att man inte ska titta tillbaka för mycket när man valt att gå en viss väg.

Har jag nu exempelvis valt att bo i Indien ett år till så finns det ingen anledning att fokusera på annat än just det. Typ optimera min tid här, göra det bästa av situationen.

Tyvärr går det dock inte så bra vissa dagar, man jämrar sig, putar med läppen och surfar på hemnet.

Hahaha

7:00 fm  
Blogger Supernova said...

ah, ganska bra syn på hur man ska bete sig. att inte ångra något och göra det man tagit för sig.

tyvärr funkar det ju inte riktigt så alltjämt som du säger. men du skulle ju vara några år i indien, och hitills har det väl bara gått nåt år. (halvår?). yeah yeah. passa på och njut, här hemma i sverige är det kallt som satan och man blir förkyld titt som tätt. 8/

1:47 em  
Blogger Östermalmsräven said...

insolens: Joo tanken var ju att jag skulle vara här i "några år" och jag har faktiskt varit här i ett år nu (om 1,5 månad).

Nu såhär i efterhand så känns det ganska skönt att "några år" faktiskt bara ser ut att bli två och att jag egentligen bara har ett år kvar ytterligare innan det är dags att börja tänka på refrängen.

Jag ska tvinga mig till att njuta av det jag inte har hemma och intyga mig själv om att det jag längtar efter såklart finns kvar om ett år också.

Peace out.

5:29 fm  

Skicka en kommentar

<< Home