torsdag, februari 22, 2007

V for Vancouver

Mitt indiska visum går ut i mars och för att få ett nytt krävs typ tusen blanketter och tio tusen underskrifter av tre miljarder advokater. Eller hmm jo jag kanske överdriver men det tar hur som helst lång tid och kräver många besök hos min legala avdelning. Varför ska indier alltid göra allt så komplext? Mitt första visum tog ju en dag att få i Stockholm!

Hur som helst så är det här min assistents ”core business” just nu, han jobbar med det på heltid hahaha. Har jag tur så är det överstökat relativt snabbt i alla fall.

Jag tog en svängom med D bort till Blue Bar för några drinkar och lite hallabalo i går kväll. Det var faktiskt ganska lyckat och jag sprang på V (en dam som jag hängde med på efterfest strax efter nyår). V är från Vancouver (det är därför jag kallar henne V) och hennes föräldrar är i Indien ”på semester” ända till augusti.

Ja det är en märkligt lång semester.

Hon skulle höra av sig då hon är tillbaka från Mumbai.

7 Comments:

Blogger Supernova said...

semester på ett och samma ställe i ett halvår? jisses. jag tror dom gör något kriminellt!

1:48 em  
Blogger Blancaflor said...

ja den semestern heter duga. kanske ligger det något i vad insolens tror. hihihi!

8:11 em  
Anonymous Anonym said...

Tjenare, fann din blogg nar jag sokte pa svenskar i Bangalore. Jag jobbar mittemot ett TGIF, och har precis flyttat hit.

Vore kul att ta en bars,

ciao, Hakan, hagerstensroeven

10:00 em  
Blogger Östermalmsräven said...

insolens & blanca: Jo det ligger nog en hund eller två begravda i den där semestern, men V är söt som socker och väldigt charmig (läs: jag kan inte bry mig mindre om familjens gangstervanor hahaha)

Hagerstensröven: Ahaa Diamond district huh? Coolt, jag bor bakom TGIF, Indiranagar (Defence colony). Då ses vi säkert på Athena ikväll sörrö (efterfest ute på IVY). Skjut iväg ett mail man!

5:36 fm  
Blogger Johanna said...

så trevligt.

både för dig - för att hon ska höra av sig. och för dem - för att de är på semester i indien aslänge.

nice.

12:31 em  
Blogger henover said...

Jag är bara lite bitter att jag är den där assistenten, fast åt advokater ;) Men från botten till toppen!

3:31 em  
Blogger Östermalmsräven said...

lilla J: Jo visst är det trevligt med lite nytt, får se om hon nu i slutändan hör av sig eller inte :-)

malin: Klart som korvspad att det är så, man måste ju börja någonstans...

5:07 fm  

Skicka en kommentar

<< Home