onsdag, februari 14, 2007

Valentino

Ikväll ska jag på finmiddag borta hos restaurang ”Italia”. Kocken har valentine-meny så man kan endast välja mellan en tre eller fyra rätters gullegullkomposition som jag hoppas är riktigt smaskens.

Jag dissar S ikväll faktiskt (ja det går upp och ner men nu tror jag att jag har bestämt mig), det blir I (damen från New York) som följer mig till bords.

Det där med S känns som att jag inte orkar med just nu, jag tror hon gillar mig så det är inte det som är problemet längre. Det gruffiga är dock att allt ska vara så komplext när det gäller henne, hon är ingen ”ja” eller ”nej” utan hon är snarare en ”typ nej inte då utan då kanske eller inte”. Hmm jag orkar inte med komplexitet just nu. Just nu orkar jag bara med självsäkra, snygga och lyckade damer som vet var de står och som är nöjda med det.

Elitiskt? Ja kanske, men samtidigt så mycket enklare.

13 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ta vad man vill ha, självklart är det så. Ha en trevlig kväll!

12:21 em  
Blogger Blancaflor said...

Alla människor är ju mer eller mindre komplexa då man lär känna dem, men i början vill man att det skall vara enkelt. Jag förstår dig absolut.
Ha en trevlig kväll!

9:34 em  
Blogger Supernova said...

håller med blancaflor. bakom den vackraste fasaden skymtar ofta en massa gräll. alla bär på någonting.

11:54 em  
Blogger Östermalmsräven said...

v, insolens & blanca: Såklart har ni alla rätt, däremot finns det alltid olika grader av allt. Jag tror dock att om man springer på grejer som man tycker är jobbigt sådär halvdirekt så ska man nog bara lägga ner och leta vidare.

Men det är inte lätt och jag kan inte direkt påstå att jag levt som jag lär. Inte fram tills idag ialla fall...

10:19 fm  
Blogger Skriet från lappmarken said...

Det är inget fel att veta vad man vill ha. Eller tror sig vilja ha. För du kan ge dig f.n på att den du till slut blir gammal med är någon helt annan än du trodde.

2:32 em  
Anonymous Anonym said...

Trodde du att det man såg var det man fick, sry... man formas med åren o i slutändan efter antal år tillsammans så är varken du el bruden den ni var en gång. Takes time to know one... Men tid är väl det du ännu inte ger nån relation...
Låter oxå lite som du inte vet vad du vill... "självsäkra, snygga och lyckade damer som vet var de står och som är nöjda med det"... Dumpade inte du nån brud nyligen som verkade veta vad hon ville...
Men good luck, det fixar sig med fru, villa o volvo för dig med ska du se...;)

3:33 em  
Blogger Östermalmsräven said...

martin: jo jag vet ju så klart vad ni käbblar om och allt det där med att folk inte är vad de ser ut jabedi jabedi. Det jag menar i slutändan är att om du tar dig en dam som är snygg, självsäker och på bana (kariärmässigt) så är det "lättare" än att ta någon som är halvtjock och precis hittat ut ur skolan.

anonymous: Ja klart det fixar sig för mig i slutändan, är faktiskt inte orolig alls egentligen.

Jo jag har haft långa relatioer och jo jag har bott ihop med flickvänner tills dess att den man "träffade" inte riktigt är den man "bor" med... Hmm jag måste säga att du är ganska mycket ute och cyklar på alla dina kommentarspunkter. Som sagt; det jag menar i slutändan är att om du tar dig en dam som är snygg, självsäker och på bana (kariärmässigt) så är det "lättare" än att ta någon som är halvtjock och precis hittat ut ur skolan.

5:29 fm  
Blogger Supernova said...

men ursäkta mig, hur resonerar du egentligen. är du så dum att du på allvar tror att allt blir enklare bara för att kvinnan du date:ar är smal och mitt i karriären? trodde inte ens du kunde resonera så naivt och barnsligt. visst, det kanske blir enklare - hon vet vad hon gör på jobbet och hon tränar oftare, men det har liksom ganska lite med ens person, självkänsla och självkännedom att göra i det stora hela.

9:29 em  
Blogger Östermalmsräven said...

insolens: Du är så go! Lite som min interaktiva nätmamma hahaha. Hur som heslt så JA, är du smal och mitt i karriären så är chanserna större att din självkänsla är hög och din självkännedom är mer utvecklad... Jag säger inte att det är så i 10 fall av 10 men chansen är större att det är så och lever du som jag lär så skalar du liksom bort några procent av the all famous "disaster rate".

Jag må vara naiv och barnslig men ja, jag är av den uppfattningen och jag måste säga att jag har ett gott "track record" som bevisar att jag inte är helt fel ute.

8:02 fm  
Anonymous Anonym said...

En kvinna i karriären vill nog åtminstone ha en snubbe som vet hur karriär stavas...eller vad tror du? (Karriärmässig ett eller två r?)

4:06 em  
Anonymous Anonym said...

Underbart att leva i den illusionen att det är det yttre o jobbkarriär som är "track record"... Ja, du kommer nog vakna till liv du med... Min polare med toppjobb, spikrak karriär, lön därefter, fick cancer vid 32 bast, brudens hans hade allt detta du letar efter snygg, smal, karriär, självförtroende... Hon dyrkar honom förstås ända tills han blev sjuk. Vad gör hon, dumpar honom för hon inte grejar "skit" på fasaden... Han platsar inte längre in... Har även en till i min närhet som också har en svår sjukdom, där står tjejen vid honom. OK hon kanske inte tillhör de snyggaste, eg ganska alldaglig, har ett ordinary jobb, men jädrans vilken självkänsla, vilken energi. Vet precis vad hon vill o får också det hon vill...

Men det kommer säkert till dig med detta med insikt om människan bakom fasaden... In the short run så är det säkert OK att följa din mall men tror nog att in the long run så är det nog helt andra kriterier som gäller...
Själv har jag vid nyligen fyllda 30 totalt ändrat mina kriterier.

6:29 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Anonym1: Aha en liten språkpolis! Tack gode gud att ni finns och kan korrigera dessa oförståeligt makabra felstavningsövertramp.

ZZzzzzz...

Anonymous: Oj du, den där sista damen låter som något du hämtat från en tv-kväll med Oprah.

Hur som helst så verkar du inte riktigt förstå innebörden i det jag skriver.

Jag säger endast att det gör vissa saker "lättare" då du träffar någon på samma nivå, hur kan du plocka upp den kommentaren och utveckla vidare till inlägget ovan? och vad är det du säger? Att snygga damer är onda och halvsnygga är det enda rätta?

Suck.

5:55 fm  
Blogger Blygisens betraktelser said...

"Praktiskt" var det jag skulle säga, men ..hm..Alltså, jag förstår dig iaf så väl, inget mer med det.

10:36 fm  

Skicka en kommentar

<< Home