måndag, januari 29, 2007

Helgsummering

Okej såhär gick det, jag mötte upp damerna från London och när jag möte H så hoppade hon upp i min famn och sa att hon saknat mig och att det var så struligt att ringa från alla de ställen de varit och rest runt på och att hon inte riktigt visste vad som hände i Thailand eller hemma i Bangalore så hon ville inte riktigt höra av sig mer än de mail och små samtal som gick iväg. Alltså, summa summarum så tog det väl tio minuters smågnäll innan vi var tillbaka på bana igen med flirtande ögon och kelvänliga armar och händer.

Torsdagskvällen (fredagen var ledig då det var ”republic day”) spenderades på Taika-festen (den med fri sprit och mat) och vi träffade P samt en drös med partajsugna expats som gratis sippade champagne och äckliga mojitos samt åt riktigt god plockmat, blev polaroidfotade (so old school) och hängde i finrummets stora soffor. Jag flöt ihop med H mer och mer, på något sätt så var det som för en månad sedan och efter den efterfest som drog ut på tiden hemma hos U så hamnade hon hemma hos mig.

Fredagen (ja jag var en ond människa och ljög för S, skyllde på en leverans) var på Athena där VH1 och energidrycken Effect hade fest med ”pimp my ride tema”. Vi började egentligen på Sunny’s där H surnade lite för att hon inte hamnade bredvid mig (she’s sooo eighteen) men kom på bana igen efter god mat och några flaskor vin. Athenafesten var rolig men samtidigt sorglig då jag faktiskt mest stod och kramade på H (det var vår avslutningsfest och alla visste det) och pratade om allt roligt vi gjort i Bangalore de senaste månaderna; resor, fester, konstiga påhitt, barnsliga bråk, utflykter, drinkar på balkongen… Hmm ja ni fattar.

H satte sig på planet lördagsnatt och jag tror jag aldrig kommer att se henne igen. Det kanske är lika bra och ja ni vet allt det där man säger om att allt har en mening här i livet och man får ta bakslag som kunskapsbärande presenter jabedi jabedi. Men det var ändå tungt och när jag kom hem och satt och flippade i digitalkameran med alla kvällens bilder så blev saken inte bättre. Alls.



Lördagen var tung men dämpades av att jag faktiskt mötte upp S på ”Club 9”. Hon träffade mina kompisar och det kändes ganska bra att ha henne omkring mig. Det kändes ännu bättre då hon följde med oss på söndagsbrunchen och sedan ut i söndagsvimlet på ”the beach” och kvällsfesten på ”Amnesia”. Jag mjukstartar det här nya känns det som, visst är det lite goa sms och ”greppande” när hon är i närheten men där är det nu. Lite trevande, lite nytt, lite hmm roligt.

Vi får se hur saker slutar, eller börjar.

9 Comments:

Blogger henover said...

Alla kommer och går. Vare sig man vill eller inte :(

7:47 fm  
Anonymous Anonym said...

Måste ju erkänna att H är väldigt, väldigt söt för att vara brittiska. Det är ju lite en på miljonen i det landet och det gäller båda könen. Way to go, love.

1:24 em  
Anonymous Anonym said...

Brudar, brudar, brudar, när hinner du fokusera på jobbet? :D

2:42 em  
Blogger Östermalmsräven said...

malin: jo visst är det lite så, men man hoppas ju att man kan hitta någon man vill hålla kvar (och kan hålla kvar).

V: Åh du är såååå snäll honey pie, tack nu känns det bättre. Not.

Den tjocke konsulten: Jag jobbar ju banne mig tio timmar om dagen och sedan behöver jag något roligt.

Många av mina kompisar är som jag här nere så vi fokuserar mycket på restaurang, träning och fest. Damerna är ett uppfriskande inslag men fokus är dock alltid på business.

Jobb är ganska tråkigt att blogga om dock så jag förstår om du får en lätt snedvriden syn på det hela.

2:50 em  
Blogger odenplan.nu said...

Ja jävlar...det händer grejer där nere i Indialand ser jag. På alla fronter. Om vi håller oss till tjejaffärerna ett tag så ser det ju inte ut som att du har anledning att klaga i alla fall...tar dig nämligen på orden att hon S är värsta pangbruden också... Mmm...det går bra för vissa.

/M

3:07 em  
Anonymous Anonym said...

Muha. I rock.

7:14 em  
Blogger Blancaflor said...

Cariño, H, spelade ju bara hard to get...

Trösta dig med S, och träffa sedan någon du verkligen gillar (om du inte kommer fram till att S. är riktigt bra).

12:12 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

odenplan: Jo visst händer det stuff men att det skulle gå bra vete tjyven. Lite plus lite minus så jag antar att det blir noll i summeringen. Men hmm ja, S är fin.

Blancaflor: Jo jag vet, ibland är "hard to get" jäkligt effektivt och ibland ger det bara motsatt effekt. I det här fallet så var motsatseffekten väldigt stor och det slutade ju bara med att jag lommade vidare bland kjoltygen... Jag ska trösta mig och hitta en bra. Trust me.

V: Muha på dig själv, Karlstadfröken.

7:04 fm  
Anonymous Anonym said...

Ok, fokus på business låter bra. Och det är klart att man e lite avundsjuk på dit sköna playboyliv i indialand, tro inget annat! :)

2:26 fm  

Skicka en kommentar

<< Home