tisdag, januari 30, 2007

Svennechefer

Jag laddade med handdukar, extrakuddar och lakan igår då jag faktiskt får finbesök från Sverige idag efter lunch. Mr CEO Sweden och Mr CFO Sweden kommer och tittar in tillsammans med en projektledare som är ny och som håller i bankkunderna från Sverige. De stannar i typ en vecka och fuckar förvisso upp alla mina dejtplaner men jag hoppas även på att vi kan sätta vissa strategier och framtida planer så att jag kan planera mitt liv (läs: karriär) mer specifikt framöver.

Då bolagets struktur kommer att förändras aningens efter uppköpet så ser det ut som att jag behövs för att styra upp i Sverige och den stora avdelning vi fått på halsen där, men då fokus ändå främst kommer att ligga på Bangalore-expansion så behövs jag även här... Hmm ja ni fattar, vi måste tänka ut något smart.

Jag var med S på Sunny’s igår. Det var lite annorlunda och det känns som att den lilla blyghet som funnits i henne sakta börjar lätta. Mina kompisar här tycker att hon är ”a good catch” utseendemässigt men stör sig på att hon är blyg när hon är med oss ut i vimlet hahaha.

Well, det är inte alltid lätt det där…

7 Comments:

Blogger Unknown said...

Vad vill du då? Vill du stanna i Bangalore eller komma hem till Sverige? Det låter ju som att du trivs ganska bra i Bangalore, både privat och yrkesmässigt.

Angående tjejen; ta det bara lugnt och se vad som händer. Om hon efter ett x antal dejter senare fortfarande är blyg, kanske du börjar störa dig på det och då är det dumt om du bundit upp dig för mycket.

9:13 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

Ja vad vill jag? Jag vill nog lite både och, egentligen vill jag nog bara ha en bra deal och det gäller både damen och karriären.

12:57 em  
Blogger henover said...

Låter som att du kanske får både tjejen och karriären i Bangalore ;)

Lycka till!

7:17 em  
Blogger Blancaflor said...

Kanske är det roligt att både ha kakan och äta upp den, ja att ha ett ben i Sverige och ett i Indien alltså.

Det skulle vara perfekt för mig om jag kunde åka till Sverige oftare (men så är det närmre också...)

8:10 em  
Blogger Östermalmsräven said...

malin: Hmm jag fick dock ett litet bakslag igår när det gäller S men starategiplanerna (läs: karriären) känns dock stabilare. Jag har hört det förr och även om folk sagt det med viss ironi i rösten så tror jag att det blir en självutlösande profetia, eller hmm det käns så i tunga lägen dock. "Du kommer att vara gammal och rik i ditt fina hus. Ensam."

blancaflor: Sveriga, ja jo visst längtar jag ibland tillbaka och ibland längtar jag ganska mycket men jag tror dock jag får välja land några år och fokusera på en marknad i taget. Tyvärr.

6:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Aj aj aj, "good catch" är ju i stil med "interesting" när någon frågar vad man tyckte om maten. Låter som om du borde byta upp dig räven? Locals och halvlocals kan vara svårt... kör på beprövat västerländskt, funkar enklast.

2:38 em  
Blogger Östermalmsräven said...

X-pat KL: Hmm jo jag har ju en dejt nu på tisdag med en tyska. Men jag tror nog att jag gillar S bättre, om jag nu kan ro den skutan i land. Dessutom så minns jag inte vad tyskan heter, jag sparade henne i mobilen som "german". Väldigt kreativt...

4:43 fm  

Skicka en kommentar

<< Home