torsdag, januari 25, 2007

Sockersöta lyxproblem

Fröken Lundgren är på mig hela tiden och vill att jag ska älta mina damhistorier här på bloggen á la följetong. Jag tycker att det ibland kan bli lite för mycket och ibland så är historierna lite för märkliga och rent ut av trista för att plitas ner på digitalt papper men här kommer ändock uppföljningen.

Min dejt gick skitbra och hon var med oss på Blue Bar igår. Hon är skitsnygg och skitcool, alltså på riktigt! Riktigt sockersöt och snärtig (hon är designer och syr ibland sina egna kläder... Mycket små, korta, söta och matchande kjolar). Dock har jag ett litet problem som ligger och bråkar, jag vet inte om hon hänger med mig för att hon behöver lite nya kompisar (hon har typ inga riktiga då hon flyttat hit från Mangalore) eller för att hon vill ha mig! Och såklart så pratar man inte sånt de första gångerna man träffas.

Okej, allt var bra fram till det att vi skulle hem från Blue bar igår (jag hade sagt hej då till min dejt) och jag satt i bilen och körde och U svarade sin mobbe och han skämtade och han pratade fem minuter och gav sedan luren till mig. Det var H.

H kommer till Bangalore idag och stannar två dagar innan hon åker hem till London igen och jag var sådär småpurken och sa att ”jahaaa vad tråkigt att du inte kunde ringa tidigare för vi ska på gratis mat/sprit fest imorgon och jag visste inte att du skulle komma så jag satte inte upp dig på listan” och hon sa ”klart du visste att jag skulle komma det sa jag ju hela tiden”. Och så höll vi på ett tag och hon försökte få mig att känna mig dålig och säga ”jaha men vi ska ju bara vara där i två dagar vill du inte vara med mig då?” och jag försökte få henne att fatta att man inte bara kan dyka upp och tro att världen snurrar kring henne genom att säga att ”Du har ju knappt hört av dig hur svårt kan det vara, vad förväntar du dig?” och såhär höll vi på men det slutade dock med att jag svängde över till ”what the fuck, vi löser det, när kommer ni?”.

This is the new strategy.

Jag har gett S (den nya damen) en bra anledning till varför jag inte kan träffa henne ikväll och har satt upp H & L på fri mat/sprit -listan. Jag kommer ha kvällen och natten som utvärdering och känna efter lite, om H är cool och precis som jag vill ha henne så hänger jag med dem även på fredag men om de är tråkiga eller ”säger fel saker” så drar jag med mig S till Athena på fredagen och fortsätter den nya episoden.

Även om allt går bra med H så fortsätter ju S-racet på lördag då H & L åkt tillbaka till London…

Hänger du med i svängarna blancaflor?

8 Comments:

Blogger Unknown said...

Det går bra nu? :)
Skönt att kunna välja och vraka lite ibland och att få chansen att utvärdera kvinnofolket innan man tar nåt beslut man kommer att ångra. Good luck mate

11:23 fm  
Blogger Maria said...

Hoppas det går bra med tjejen! :)

1:19 em  
Anonymous Anonym said...

Heeeeelt underbart! Varför försöka ha ett eget intressant privatliv när jag ändå kan läsa om dit?! Lövely!

2:42 em  
Blogger Blancaflor said...

Hahaha! Tackar! :)) Du vet, när man har ett så ospännande kärleksliv själv så blir andras så mycker mer intressant.

Hoppas att du inte tycker att jag snokar allt för mycket. Hihihi!

7:55 em  
Blogger Stora Morran said...

Nä he vad då för mycket? Jag tycker det är för lite inlägg om tjejer! Mer tjejer för tjyven, bring it on! I löv it!

11:44 fm  
Anonymous Anonym said...

Du har en strålande framtid som företagsledare.Du har noll och inga känslor alls, ärligt talat jag trodde inte sådana som Du fanns i verkligheten.

1:37 em  
Blogger Blygisens betraktelser said...

Ingenting, jag upprepar, ingenting är för ointressant för oss, dina läsare! Kom ihåg det nu, le Föx!

3:31 em  
Blogger Östermalmsräven said...

desperado: jo men det är klart man måste utvärdera grejerna innan man tar beslut, lite sådär storbolagsworkshop över det hela hahaha. Nä skämt åsido så är man väl alltid mån om att kunna ta rätt beslut och dessa måste såklart baseras på kunskap, lite "learning by doing" :-)

maria: Det gick bra, jag ska summera helgen i ett ytterligare inlägg...

v: Hahaha, jo men visst sörrö.

blancaflor: nää då inte alls jag kan ju faktiskt sluta när jag vill (meningen ska uttalas lite sådär sluddrigt som rökare gör när de pratar om sitt nikotinberoende)

stora morran: ja ja, muffelito...

Paul: Jag är en ypperlig företagsledare men främst baserat på att jag kan hunsa folk, få grupper att bonda genom att mobba den mest utsatte och retoriskt lura min personal till att jobba över på nätter och helger! (Du förstår ironin va?) Hahaha, din lille moraltant du är alldeles för känslig.

blygisen: Jo jag förstår det nu, all info är bra info hehehe.

12:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home