onsdag, januari 17, 2007

Vilodag(ar)

Jag har ju måndag och tisdag som vilodagar då resten av veckan faktiskt betyder utgång så jag var lagom förtjust när L ringde mig i måndagskväll och drog iväg mig och U till öppningen av en ny restaurang och lounge på ”100ft road”. Fri sprit och fri Barbeque fram till två på natten gjorde tisdagen till en grusögonmorgon och hmm ja en riktig grusögoneftermiddag (finns de orden i SAOL?).

Hur som helst så lyckades jag vakna till kring tresnåret och dunka in en riktigt snygg och retoriskt oklanderlig workshop samt presentation inför en ny indisk storkund som gav mig ett sånt där tokskönt jag-lever-ju-för-fan-rus som egentligen borde triggat en tisdagutekväll men jag höll mig på mattan.

Jag sov nio timmar istället.

Idag känner jag mig spänstig som en indisk yogainstruktör, stark som en nordspansk bodybuildar-bonde och tokfokuserad likt al-Qaida.

Ikväll möter jag L, S samt U och hans nya hugg + hennes kompis ute i vimlet.

Promenaden fortsätter.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

"nordspansk bodybuildar-bonde", ja dom är starka dom :) Och grusögonmorgon borde definitivt finnas i SAOL tillsammans med sandpapperstungamorgon.

8:56 fm  
Blogger ettett2 said...

Onsdag är ju "lill-lördag", ös på i kväll, du kan väl låtsas att torsdagar är "lill-söndag" och om det är söndag är du ju ledig. Alltså: Du kan med gott samvete "kruta på" i kväll för tusan!

3:33 em  
Blogger Östermalmsräven said...

stratosphere: Hmm mina liknelser är kanske inte alltid sådär super duper hehehe...

ettett2: Jo sörrö, så blev det.

5:14 fm  

Skicka en kommentar

<< Home