fredag, januari 12, 2007

Sist ut

Sunny’s är en av mina favoritrestauranger i Bangalore och ni som följt den här bloggen borde väl nästan ha anat det vid det här laget. Stället är väldigt piffigt, snyggt designat i två etage med bar/lounge uppe och restaurang på nedre plan. Maten har fokus på typ "modernt medelhav möter European" och jag kan lova att allt på menyn är gott (förutom tonfisken, för de envisas med att steka den benhård även om man förklarar in absurdum). Vi hänger nog på Sunny's i snitt 3 gånger i veckan.

De känner oss nu, hmm alla, och det har resulterat i att vi kan komma och gå lite som vi vill. Vi sitter alltid på mittbordet och vi dyker alltid upp sent, köket stänger 23:00 och stället vid 23:30 men vi dyker ändå alltid upp 22:20 (U slutar sent då han jobbar mot Londons tidszon) och envisas med att beställa saker fram till 23:30 (speciellt vin) och sedan sitter vi där fram till 00:00 innan de oftast börjar ”hinta” genom att släcka på övervåningen och ”skämtsamt” kommentera kring de polisproblem som kan uppstå om vi inte går snart (sprittillstånd och sånt)…

Well igår satt jag och U där igen, mittenbordet, med två galanta och sippade Grovers ”La reserva” i ljuset av EN endaste lampa (de trodde att det skulle vara ”hint” nog för oss att gå men vi tyckte snarare att det blev mycket mysigare). Maten var utomordentlig, sällskapet mycket trevligt och vi lade planerna för helgens bravader.

Jag sussade vid två.

Nöjd.

6 Comments:

Blogger Blancaflor said...

Aah, hur kan de inte forsta att tonfisk skall vara nästa ra.

(shit, det rimmar;)

11:40 fm  
Blogger Blygisens betraktelser said...

Blanca!
När man uttalar rim sådär, sägs det vara ett tecken på att ngn tänker på en. Eller att man skall få pengar. Ja, ngt gott är det iaf! Du känner vä

l igen det gamla talesättet?

Så himla rolig blogg du har, Räven. Alltide ett sant nöje att titta in här.
Fortsatt trevlig dag önskas.

2:04 em  
Blogger Blygisens betraktelser said...

Ja, viktig slutkläm på detta inlägg du har också, Räven.

2:06 em  
Anonymous Anonym said...

Det var en subtil hint där på slutet.. Men det är bra, tala är silver - tiga är guld.

11:02 em  
Blogger Blancaflor said...

Blygisen: Jag kan inte bestämma mig om jag hoppas att det var nagon som tänkte pa mig eller att jag hoppas pa pengar... ;)

Och Räven, vi, dina trogna läsare, undrar naturligtvis hur det gar med H.?

12:25 em  
Blogger Östermalmsräven said...

blancaflor: Ja precis, men de envisas med att köra "indian style" hur mycket man än beskriver det för dem (jag tror banne mig att jag följer med ut i köket nästa gång).

blygisen: jag hoppas hon får pengar (det kanske är en bonus på nya jobbet hehehe) OCH att någon tänker på henne.

ellinor: bra där.

blancaflor: Hmm jo jag ska nog ta up det där med H igen så att ni får en liten statusrapport.

5:17 fm  

Skicka en kommentar

<< Home