onsdag, maj 31, 2006

The good with the bad

Igår var en ganska turbulent dag på kontoret då jag var tvungen att avskeda två stycken systemutvecklare. Folk tar det väldigt personligt här och halva dagen gick åt till att förklara för resten av medarbetarna varför jag gör det jag gör och att detta inte är världens undergång.

Några var som lemurerna i ”Madagaskar”: FOSA! FOSA!

Och jag var mest: “I understand that the decisions taken today have made people upset and some people believe that it is the end of the world. This I can tell you is not the case.

Since I started here I have got some input regarding how we should optimize the organization and how we can make this a challenging and better place to work. One part of that is to hire new people like the project managers and some new software engineers; another part of it is changing some teams to make them more efficient.

This is of course not a personal issue because some times this must be done out from a business perspective. It could be because we’re changing focus on some products, we need to prepare for production managers from other countries, or don’t need as many people with a certain knowledge etcetera.

The company is still doing really fine and we are expanding as planned.”

Såklart var beslutet inte helt och hållet mitt, ägare och tidigare projektledare har ju ett finger med i det hela vilket ibland kan resultera i att man får ta ett beslut man inte helt står bakom. Men det hör ju ändock till jobbet och jag ser det hela ur en arborists synvinkel; Ibland måste man skära bort grenar för att trädet lättare ska växa.

It was still a bad day.

2 Comments:

Blogger Stora Morran said...

Åh poor you mannen! Jag tänker på lemuerna, den där lilla gosiga Fosa fosa!

10:42 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

Lemurerna var kanske sex-sju-åtta gånger sötare än mina indier hihihi, idag har det dock lagt sig lite.

10:49 fm  

Skicka en kommentar

<< Home