måndag, maj 08, 2006

Especial

Som ni märkt så är indierna lite speciella ibland och det senaste i det här segmentet märkte jag efter ett skönt partaj på ”club noir” som huserar i det piffiga hotellet ”Le Meridien”. Jag hade träffat stylisten och hans lilla damharem, klagat lite på musiken, druckit några drinkar, hmm ja allmänt partajat för att slutligen hamna (som vanligt) framför en club sandwich på det ständigt öppna ”Monsoon at the park”.

Jag skulle precis hugga in i en härlig tugga när jag av någon anledning fick för mig att kredit/vistitkortshögen satt lite oskönt i fickan och lyfte upp den på bordet.

Tror du jag blev förvånad när jag märker att mitt sprillans nya mastercard från ”indian oil” har en tryckt bild på mig (tydligen för kortägaridentifiering) i ena hörnet?

What!?

7 Comments:

Blogger ettett2 said...

Bild på sig själv...det var inte illa pinkat. Du får akta dig för att använda det i baren bara, för om du dricker dig för "sne" så kommer bartendern inte att känna igen dig på bilden, vilket kommer att leda till att du får diska dig "fri" från barnotan. =)

12:32 em  
Anonymous Anonym said...

Längesen jag var här, märker jag. Vad käckt med bild!

2:26 em  
Anonymous Anonym said...

Trevlig blogg..laste lite bakat..Hette Han Thomas den dar svennen som arbetade pa Oriflame..

12:16 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

p: Hmm jo det kanske han gjorde... Nu står det faktiskt still i huvudet på mig men vi bytte nummer så jag får väl se vad han säger nästa gång han är i Bangalore :-)

5:52 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

ettett2: Hmm jo i värsta fall får jag väl knappa in PIN-koden hehehe.

vargakvinnan: Tycker du? I min värld så känns det mest som lite "overkill" med bild OCH pin-kod OCH signaturverifiering. Men det kanske bara är jag...

5:55 fm  
Anonymous Anonym said...

Ville bara papeka att kortet pa bilden ar inte ett mastercard, utan ett vanligt sketet maestro. weird :)

7:45 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

hugo: Ja men trögo, maestro är ju ett mastercard! Skillnaden är väl typ att det är ett nytt kortsegment som ska fokusera på internetsäkerhet eller som de säger själva "Maestro—the leading global online debit solution from MasterCard—connects you to your money wherever you go".

7:51 fm  

Skicka en kommentar

<< Home