onsdag, maj 02, 2007

Cyniska dagen börjar nu

Det blev ingen majbrasa för mig i år, inga första-maj-demonstrationer heller. Hmm jag är nog inte urtypen av första majare, köper knappt majblommor. Jag minns att det var roligare med första maj när man var student och jag vet samtidigt att jag tyckte första maj var oerhört överskattat. En riktigt hejdundrande sossehögtid där de går ut och demonstrerar för att a-kassan gått ner och att det inte finns tillräckligt med pengar kvar i slutet på månaden.

Äsch lägg ner och gå och tjäna lite pengar istället.

Så svårt är det ju faktiskt inte.

Sälj paraplyer när det regnar.

5 Comments:

Blogger Blygisens betraktelser said...

Men majblommor är ju svåra att motstå, tycker jag iaf, när barnen står där och frågar om man vill köpa! Plus att jag känner mig så ordentlig med en majblomma på kavaj-slaget....hehe! Hörrö, skall vi inte skicka ned några till dig ändå?

3:26 em  
Blogger Stora Morran said...

Ah snark din gamla kapitalist, låt folk få hållas! Se till och ändra din ålder istället på din "om mig". Du är inte något unghöns längre på 29 vårar och det där är inte direkt en detalj som du har missat. Inte för att jag vill gnugga in det men rub,rub, rub 30....

5:18 em  
Blogger ettett2 said...

Fan räven, du och jag kanske skulle "slå våra påsar" ihop och starta någonting nytt att demonstrera "för". Du väljer "ämne" så "spikar" jag ett datum. Sonny får välja flaggfärg. Vad sägs om 14 maj? Om hundra år kanske vi "snackar" ny helgdag? :)

11:38 em  
Anonymous Anonym said...

Såg att Carl Bildt var nere i Banga, du borde fått tillfälle att ta med honom på en barrunda :D

12:03 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

blygisen: Jo jag håller med och ibland har det hänt att jag köpt ett knippe blommor. Jag har dem sällan på mig dock, känns lite märkligt på något sätt. Folkpartistiskt.

Stora Morr: True, jag fixar på stört så kan jag kliva in i vuxenlivet på riktigt sen.

ettett2: Jag har sjukt mycket att gnälla på så det måste bli flera dagar på raken. Dock vet jag inte hur politiskt korrekta de här demonstartionerna egentligen skulle bli. Jag tror det skulle sluta med att vi får ett stenkastande "reclaim the streets" på halsen hahaha.

tjocke konsulten: Japp det är korrekt, han var ute en sväng på Infosys och tanken var nog att han skulle dyka upp på det pool-side-buffé-dinner-eventet som exportrådet snirklat till sig på Leela tillsammans med Swedish Aerospace Delegation. Jag såg honom dock aldrig, jag var ju förvisso bara där i några minuter...

6:52 fm  

Skicka en kommentar

<< Home