torsdag, maj 03, 2007

Blender vs. Carl Bildt

Jag köpte en mixer i helgen och har jagat ”triple sec” till mina frozen margaritas i typ två-tre dagar nu. Tydligen så var jag ute och surrade i fel kvarter då jag igår faktiskt hittade en flaska mitt i Leela gallerian.

Tanken var att jag skulle gå på poolside buffet dinner med Exportrådet och Swedish Aerospace Delegation vid Leela poolen men då jag stod där med ”triple secen” i handen och utan att se vare sig Calle B eller några andra familjära ansikten som skulle vara i stan så tröttnade jag och drog hem till mixern.

Jäkligt grymma margaritas blev det!

Jo förresten jag har bestämt mig nu, jag ska sätta vissa småsaker och dra in den stora ”deal” som jag varit med och jagat från början men sen åker jag hem till Europa. Jag tror att ett och ett halvt år i den här delen av världen är gott nog för en herre i min ålder, har ju faktiskt annat att jaga än indier och analt tänkande småbolag.

Vi ses i sommar gott folk.

10 Comments:

Blogger ettett2 said...

Aha, på hemgång. Trevligt då syns vi.

10:26 fm  
Anonymous Anonym said...

Glöm inte att ta med mixern när du åker. Så står jag för triple sec.

Fridens.

11:34 fm  
Anonymous Anonym said...

Då ska vi fira dig med många drinkar!

hade´

12:36 em  
Blogger odenplan.nu said...

Vilket innebär att tiden går extremt jävla fort. Välkommen hem i så fall. Stockholm suger som vanligt, men nog fan blir man här ändå...

1:56 em  
Anonymous Anonym said...

Välkommen hem! Eller ja, dit du ska och till de du känner. :)

8:47 em  
Blogger Anette said...

Hem till Europa - låter som att Stockholm kanske inte är det självklara valet ;) Grattis till att ha fattat beslutet...

4:23 fm  
Anonymous Anonym said...

Äh, va fasen,, absolut inget fel på Stockholm.

Trevlig helg.

6:20 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

ettett2: Jo visst är det så, ska se om jag prickar sommaren...

Sonny: Hmm den där mixern får nog stå kvar jag har så mycket annat skit att dra hem, jag litar på att du styr upp grogg i alla fall.

Puman: Ja jag hoppas att du styr upp ett ordentligt kalas.

odenplan: Klrart det går undan men jag har ju bara varit här i 13 månader hittills så totalt kanske det blir max 15-15. Ett och ett halvt år var nog lite av mitt klassiska tidsöverdriveri hahaha...

v: Tack!

Anette: Där slog du huvudet på spiken, hade tänkt att kanske ge mig på ett Barcelona-race...

Sonnyboy: word!

12:50 em  
Anonymous Anonym said...

Gött att ha fattat beslutet och ha framtidsplanerna spikade!

5:25 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

tjocke konsulten: Jo visst känns det ok, men så spikat är inte allt hahah. Jag får ta det lite som det kommer :-D

6:36 fm  

Skicka en kommentar

<< Home