torsdag, oktober 19, 2006

Country Manager

Pratade med mammsen igår och både hon och pappsen började tycka att smärtgränsen var nådd kring det dassiga svennevädret. I veckan åker de tillbaka till Spanien (Alicante) och kommer tillbaka någon gång kring april-maj nästa år.

Varje gång jag berättar om mina föräldrars val att pendla mellan Alicante och Ljusterö så liksom bröstar jag upp mig lite för det är banne mig riktigt jäkla smart. Varför ska man uthärda en svensk vinter när man kan hänga nere i hamnen och sippa espresso i Alicante? Varför ska man uthärda en turistsäsong på Costa blanca under sommaren när man kan njuta av en skärgårdsidyll i Stockholm?

Min syster är "Country Manager" kvar i Sverige.

Hmm kanske inte lika kul.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Önskar att man hade den ekonomiska möjligheten att ha en lya i Spanien, vore inte helt fel att bo där halva året.

4:14 em  
Blogger Anette said...

Nä, finns väl ingen anledning att plåga sig igenom det här vädret om man inte måste. Det är därför jag sticker nu. Står inte ut en vinter till...

Personligen tycker jag att man som "Country Manager" borde ha rätt att flytta sitt "country" en eller två gånger om året till valfri plats. Tyvärr tror jag dock inte det blir så poppis...;)

9:34 em  
Anonymous Anonym said...

vill inte göra dig besviken, men tror tyvärr inte dina föräldrar är några genier. allt handlar om ekonomiska resurser. eller brist därav.

4:25 em  
Blogger Östermalmsräven said...

anna K: nope, inte fel alls...

anette: jo av någon anledning så vill man gärna flytta stup i kvarten, vi är nog lite av lyxzigienare hehe...

saft: såklart har du delvis rätt men man kommer långt på ren vilja och envishet, jag menar du skapar ju ditt egna öde och styr över dina handlingar. Fattig kan bli rik och rik kan bli fattig, Sverige är ju som sagt inte Indien. Vi kan inte skylla på kasst-systemet direkt...

4:52 em  
Blogger Blancaflor said...

Ah, jag önskar verkligen att jag slapp arbeta och kunde flytta fram- och tillbaka som jag ville.

Förresten, espresso? De dricker väl café solo?

4:14 em  
Blogger Östermalmsräven said...

blancaflor: café con leche, actually.

6:11 fm  

Skicka en kommentar

<< Home