fredag, oktober 13, 2006

17 kronor

I morse kom det in en liten suzuki-kille på kontoret för att droppa min bil på verkstad. Jag gillar egentligen inte när de skickar folk som ska lämna/hämta saker för då blir det bara ytterligare ett led som kan ”bli sent” eller inte dyka upp alls (indienproblem) och då det är fredag idag så vill jag ha den körduglig (med tuta) innan 17:00.

Jag håller tummarna.

By the way så hörde ägaren av sig till mig igår och sa att han fått ”böter på bilen” hemskickat till sig. Tydligen så hade jag åkt bil och pratat i mobiltelefon, är det någon snabb polis som ser det och skriver upp mitt bilnummer så får man böter på posten. Well, jag hade ingen aning om att det var olagligt och med tanke på att boten låg på 100 rupies (17 kronor) så tror jag att jag fortsätter.

Speciellt nu när jag får tutan fixad.

TGIF.