onsdag, oktober 11, 2006

Bodybuilder

Jag lackade ur lite när en av mina designers gång på gång gick ut i loungen och pratade i mobiltelefon. Han la säkert femton minuter per timme under hela dagen, ja det kändes som att han ständigt hade någon som sökte honom.

Jag: Do you have an ad selling your bike on the web or something? You speak on the phone constantly...
Designer: To be honest I have a matrimonial add for my sister, one guy is almost fixed
Jag: Ohh he must be wealthy
Designer: No, It’s not like that. I just want him to have a good job.
Jag: And to be stylish.
Designer: No
Jag: And to be a bodybuilder
Designer: No
Jag: What do you want, a nerd?
Designer: No
Jag: Well stop speaking on the phone; you’ll have to solve your sister issues after working hours
Designer: Ok

3 Comments:

Blogger odenplan.nu said...

Sådär ja! Låter som att lite managementutbildning för mig i Bangalura skulle sitta på sin plats...jag är alldeles för mesig med mina employees...men det kanske är lättare in english?

6:15 em  
Blogger ettett2 said...

Skönt att du åter igen visar var skåpet ska stå. Tipsa "jeppen" om blocket.se, fan där säljs ju saker av sig själv. En syrra eller två kan ju inte vara svårt att bli av med? Har han flera systrar kanske en mängdrabatt kunde vara på sin plats?

12:54 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

odenplan: Jo det är lite annorlunda här nere allmänt med hierarkier och sånt, däremot så skrev jag inlägget mest för att det var så jäkla crazy att han slängt upp sin syster på en webbsajt. Jag blev egentligen så paff (och intresserad) så det bara spann vidare...

ettett2: Blocket bleknar om du jämnför med http://www.jeevansathi.com det är tydligen över 600000+ giftasugna i ett enda jäkla ormgropscommunity. Köttigare marknad får man leta efter :-)

6:16 fm  

Skicka en kommentar

<< Home