måndag, oktober 09, 2006

Konsulter, party & middag

I slutet på förra veckan och i helgen så fick vi äntligen lite ordning på våra ”extraresurser”. Vi kände att vi behövde lite hjälp för att dra ner arbetsbördan i några projekt och hyrde in några konsulter från ett bolag här i krokarna. Det är bara ett litet crew på två-tre pers och vi har kört dem lite på distans genom att skicka uppgifter till dem och få tillbaka färdiga lösningar eller tips, funkar helt ok och kostar bara 8 dollar i timmen. Tanken är väl att sno över dem hit om de är bra, alltså ta in dem hos oss. Alla vägar som leder oss rätt i den indiska resursdjungeln är ju faktiskt guld värda.

I fredags var jag och M på svennemiddag. Jäkligt trevligt ställe som heter Bangalore Bistro och som ligger i en überdesignad takvåning med stor terrass mot Brigade road. Det hela var ett litet event som INDPRO satt upp och vi sprang på både Volvo och ABB-människor och pratade galna indienprojekt innan vi blev ivägdragna till HINT och senare hem till Nelsons takterrass med efterfest.

Lördagskvällen var Athina för hela slanten och jag var väldigt nöjd över att stapla in tretton pers förbi köer och kassor. Egentligen så tror jag att jag bara får ta in fem gäster men hmm han ”Mr unit manager” gillar nog mig och vi bränner ju faktiskt bra med pengar i baren.

Söndagsnatten var gratisfest med sprit och finger food då Jack Daniels (whiskeyn) firade födelsedag på Blue Bar. Jäklig mycket folk, sprang på några familjära ansikten, sippade några findrinkar och snaskade trevliga tilltugg. Vi var ändå hemma vid tolvsnåret då vi var tvungna att tänka på jobb och måndagsmorgonen.

I’m a grown up.

5 Comments:

Blogger Blygisens betraktelser said...

Å, Räven dear!

Här har jag inte läst på alldeles för länge, men däremot såg jag er i Hennes nyligen! Kul!

Nu önskar jag er fortsatt trevlig vecka.

/"B"

12:28 em  
Blogger Östermalmsräven said...

japp min nuna i ett glättat dam-magazine, inte illa hahaha...

Fortsatt trevlig vecka på dig med!

1:15 em  
Blogger Coronel Kurtz said...

Greetings from León.
Fredom for the Leonese Country.

2:12 em  
Blogger SonnyBoy said...

Låter som en härlig helg Mr Fox.

Sverige - Spanien
2 - 0



Ha´de

5:59 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Coronel kurtz: Both of my parents are from León, we really like “el barrio humedo”, we still own land over there and the region is quite nice.

But to be honest I don’t get your point, “Freedom for the Leonese country”? Freedom from what? You don’t get out that much huh?

Sonnyboy: Jo helgen var kalas och jag fick faktiskt några pikande sms angående EM-kvalet. Hmmm jag är ju ingen stor sportvän och äger varken skumgummifingrar eller halsdukar i varken lands eller specifika lagfärger.

Däremot kan jag säga att jag småskäms över det spanska fotbollslandslaget sådär allmänt, de gör inte många knop.

Alls.

6:28 fm  

Skicka en kommentar

<< Home