torsdag, juli 13, 2006

Horan Stop Signal!

Alla bussar och sega fordon här nere har två nästan obligatoriska skyltar på bakluckan (fråga mig inte varför). Den ena säger typ ”OK Horn” som i stort sett betyder att om han kör lite sluddrigt eller om du vill åka förbi så är det OK att tuta. Den andra säger ”Stop Signal” och den har jag nog inte riktigt fattat men folk säger att den betyder att de typ stannar vid rödljus (ehhh, okej?).

Hur som helst så körde jag bakom den här plåtburksbilen med den ypperligt självkluddade skylt-tolkningen i morse (se bild).

Jaaa, jag är omogen men jag flinade ändå mest över den uppmanande tonen.

2 Comments:

Blogger Blancaflor said...

Hahaha! Att de stannar vid rödljus maste kännas betryggande. Sjukt konstigt att man maste skriva det pa sin bil för att andra skall första...och inte sa lite skrämmande.

1:56 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Jo visst är det lite knasigt. Jag har inte berättat om handreglerna va? Man ska typ sträcka ut händerna ur fönstret och göra tecken för de bakom typ om man stoppar eller svänger höger... Vissa bilar har ju A/C och d har de en extra skylt som säger "A/C no hand signal".

Crazy indians.

6:20 fm  

Skicka en kommentar

<< Home