onsdag, juli 05, 2006

Högersväng

Jag har lyckats få min första trafikbot och med tanke på den galna trafiken i kombination med min biltjuvestyle att ratta runt i den så är det väl egentligen konstigt att det inte hänt förr. På något sätt så tappar man respekten för polisen och myndigheterna när man vet hur mycket böterna maximalt kan sluta på och hur lättmutade alla är.

Nåväl det var sent och jag orkade inte med att stå i en bilkö så jag drog en högersväng där man inte får och blev invinkad av en liten gubbe i brun kostym.

Police: You can’t turn right here!
Jag: I did not see the sign, it’s so dark
Police: Show me your license, it’s a 300 Rs fine
Jag: Do you know who I am?
Police: You have to pay 300 Rs
Jag: I only have 10 Rs
Police: Ohhh no no it’s at least 200 Rs fine
Jag: I’ll give you 100 Rs but I want a receipt
Police: Ohhh no you must be joking it is a 300 Rs fine
Jag: Do you know who I am?
Police: wait sir.
Police: 100 Rs will do sir, here’s the receipt

Jag är mest nöjd over prutmånen och i svenska kronor så är det väl kring 13-15 SEK beroende på växlingskurs så det är väl inte så att jag skadats ekonomiskt direkt. Jag tar nog högersvängen hem idag igen…

11 Comments:

Blogger SonnyBoy said...

Vet du vem jag är? Ha ha, mycket bra.
Du måste nästan köpa en NWA skiva nu så du kan åka runt o lyssna på Fuck tha police med nervevade rutor.

11:57 fm  
Blogger odenplan.nu said...

Hahaha...underbart. Jag blir mer och mer sugen på att besöka det där landet. Bangalura...kan det vara grejen?

12:02 em  
Blogger Östermalmsräven said...

sonnyboy: "Do you know who I am?" har faktiskt tagit mig ur alla möjliga knipor, även hjälpt mig att åka igenom avspärrade vägar och parkera på stoppförbud hit och dit trots viftande väktare. Man kommer långt på att inte se ut som dem, ibland är jag dessutom ute med Rikard som är blond och då är det banne mig nästan kaos...

odenplan: Bangalore is the new black (om man gillar kaos, avgaser och ett ständigt tutande). Skämt åsido så ser man en värld i det här landet som man inte trodde fanns. Bara att åka tåg här ska vara en total upplevelse att minnas för evigt (Ryktet säger det i alla fall, jag flyger ju mest)

3:00 em  
Anonymous Anonym said...

Haha, det är så kul att läsa om dina upplevelser!

10:25 em  
Anonymous Anonym said...

Hahah vid din -Do you know who i am så skratta jag massa så skulle man vilja säga i Sverige å få det att funka undra hur det skulle sluta?Bästa bloggen LÄTT...

11:03 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Angel: Ja hmmm svenska regler och boter är lite blodigare om man säger så, sist jag var i Sverige fick jag en parkeringsbot på 700 SEK och det är ju inte lika roligt...

Sandra: Tack du, jag delar med mig så gott det går :-)

6:15 fm  
Blogger Chris said...

ja, svårmodet. man skulle kunna tro att det är snyggt men herre det suger och är fult.

här var det skoj i alla fall!

löve.

6:54 fm  
Anonymous Anonym said...

Clockrent ;)

7:10 fm  
Blogger Blancaflor said...

Puff Fox rules!

12:18 em  
Blogger ettett2 said...

Haha, well done Sir! 15 spänn, slanta upp ett par hundra spänn på en gång. Därmed har du betalat för ett antal kommande högersvängar och kan be herr "Brun" att inte besvära dig i fortsättningen.

Stanna för polisen, hrmf! Typ som "Ghostrider" fast indian style.

3:20 em  
Blogger Östermalmsräven said...

ettett2: Hmm jo lite som ghostrider, skillnden är väl att min bil ser ut lite som en vit val och inte som en svart sportmorrare :-)

6:08 fm  

Skicka en kommentar

<< Home