måndag, juli 10, 2006

Helgens bravader

Fredagen slutade i ett ganska ordentligt sjöslag när jag drog med mig S och en höjdare från Purvankara (stort byggarkonglomerat) till Athina. De hade riggat en liten scen strax utanför VIP-baren där det satt en liten afrikan och spelade trummor till salsa-house samtidigt som de hade en MC som drog sina bästa rhymes. Nice shit faktskt men det var knökfullt och trots att jag var nöjd över att jag fick mitt planerade snack med MS (Unit head, Athina) så var det nog lite för ”crowded” för ställets bästa (lite som lilla baren på Riche).

Lördagen som skulle spenderats med shopping försvann i en ordentlig sovmorgon och lite frukost på Barista och kvällen som skulle ha varit partaj slutade med att jag (själv) slank in en sväng på park och morsade på N, sippade på en Kingfisher och mumsade några spicy förrätter. Jäkligt tråkigt att spendera lördagskvällen själv faktiskt men jag har ju inget possie här direkt och när B är i Delhi, R är på semester och S hänger med sin familj så har nöden ingen lag.

Söndag blev en sväng till ”The Forum” (fin och stor galleria) där jag flanerade bort morgontimmarna, köpte en ”Bangalore restaurant guide” (tydligen finns det typ 1000 restaranger här!) och drack cappucino på ”Cafe coffe day”.

Efter det var jag så seg så jag åkte till Leela och låg vid poolen tills det halvmörknade och det bara var jag och två asiatiska affärsmän kvar.

3 Comments:

Blogger Blancaflor said...

Det är det svaraste med att flytta utomlands, att det tar tid att skaffa sig ett stort umgänge. Jag hatar att vara utlämna till nagra fa personer.

1:04 em  
Blogger ettett2 said...

Damn, det låter nästan som att man får ta och hälsa på snart. Inte alls för att jag är nyfiken på Indien eller hur du har det utan naturligtvis enbart av medlidande för dina ensamma lördagkvällar. ;)

11:18 em  
Blogger Östermalmsräven said...

blancaflor: Hmm jo jag med, men man har ju inte lyckats dra ihop så många "bästisar" direkt. Man börjar lära känna folk ganska rappt men sen blir det mest ytligt i typ ett halvår...

ettett2: Japp, klart som korvspad ni ska ner hit och härja.

6:06 fm  

Skicka en kommentar

<< Home