onsdag, juli 05, 2006

Kuckelimuckmedicin

Igår när jag gick och beklagade mig över ont i kroppen, ont i huvudet, snorigheten och all den där hostan så svängde städerskan ihop en soppa till mig. Hon sa något i stil med att ”Den här rensar ut skiten ur kroppen på dig” eller liknande (I don’t speak her language).

Det smakade starkt och hetsigt av vitlök med peppar och brände i hela munnen och i halsen. Jag hade en sisådär två-tre personers publik som mest smålog lite när jag surplade i mig soppan och frågade om den var ”för spicy” för min smak.

Well, jag hade nog tur som hade bortdomnade smaklökar.

Idag mår jag som en lärka, förvisso lite snorig men allt det onda är borta. Det känns som att jag har kvar en liten vanlig förkylning som jag kan snyta ur mig vilken sekund som helst.

Skönt.

2 Comments:

Blogger . said...

låter lite creepy det där, städtanter har en tendens att hitta på alla möjliga häxerier. Snart blir du väl grön. Hojta till om det börjar klia vid svanskotan, då kommer nog svansen. :)

11:09 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

ja nog jäklar var det en häxbrygd deluxe. I'll keep you posted om jag får svans, horn eller klövar...

11:20 fm  

Skicka en kommentar

<< Home