tisdag, juli 04, 2006

Snörvel

Jag är sjuk idag och ska gå hem tidigare. Min tjej gav mig en halvinfluensa redan i Sverige och den har jag dragits med i flera dagar nu.

Jag sov skitdåligt inatt och hostade mest.

Vanligtvis så sover jag som en stock, alltså verkligen, somnar vid 23:00 för att vakna upp prick 07:00 som om jag vore en maskin. Ingenting kan störa min sömn.

Nu när jag snörvlade och knappt sov alls så märkte jag hur mycket oväsen det är på natten och hur väldigt tidigt de vaknar upp här i Indien. Böneutropare, flygplan som landar jäkligt nära på flygplatsen, skrikande försäljare, hundslagsmål, trafiken, byggarbetsplatsoväsen…

Egentligen så undrar jag hur jag kunnat sova så lugnt i den här miljön överhuvudtaget men antar att Stockholm och Linnégatan 20 med öppen balkongdörr på sommaren varit en god träning (speciellt när de stänger ”hotellet” kring 01:00 och alla skränande partajare ska vidare till Grodan).

7 Comments:

Blogger . said...

Krya på dig :)

11:19 fm  
Blogger ettett2 said...

Skränet från Hotellet är väl inget som stört dig eftersom du antagligen är en av "partajarna" som gått vidare till Grodan. ;)

I väg med dig och köp lite "kuckelimuck"-medicin nu så du kryar på dig!

11:34 fm  
Anonymous Anonym said...

I min vaning ar det tyst och skont, det enda som hors ibland ar "fore!!" fran golfbanan, men det stor inte alls. Dar emot ar det pisshett i och med att jag bor i en takvaningsliknande lagenhet. Takfonste pa vid gavel ger lite luftombyte dock..

1:04 em  
Blogger Blancaflor said...

Frenadol är det enda som verkligen hjälper. Krya pa dig!

4:10 em  
Blogger SonnyBoy said...

Crap!
Jag har åkt på något liknande.
Kan rekomendera Cocillana-Etyfin. "Smörjer upp halsen fint.

6:07 em  
Blogger Stora Morran said...

Sorry Mr Föx! Krya på dig. Frans & snigel hälsar!

12:35 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

alla: Tack vad snälla ni är! Jag fick kuckelimuck-medicin av städerskan här igår. Hon sa att det drog ur förkylningen i kroppen och visst banne mig funkade det.

Idag mår jag faktiskt bra, lite småhostande kvar men annars prima!

ettett2: Hmm ja okej då, ibland i alla fall :-)

v: well bor man därute i bushen så blir man ju glad bara man får se en människa. Jag tror att det är den totala motsatsen till this shit hehehe.

6:24 fm  

Skicka en kommentar

<< Home