onsdag, juli 12, 2006

Holy macarony!

Mitt i värsta rusningstid exploderade sju kraftfulla bomber på olika pendeltåg och perronger i Bombay. Minst 135 människor dödades och över 250 skadades i gårdagens attacker…

Just nu känns det ganska tryggt att vara bosatt söderut i det här strutformade landet och jag hoppas att det inte vevar igång någon ny konflikt med Kashmir eller att det på nytt puttrar igång något mutter med Pakistan i de här svallvågorna.

Inte nog med att det vore ett humanitärt och demokratiskt nederlag, mina flygbiljetter skulle nog eskalera rejält prismässigt.

Hmm frågan är om jag skulle vilja flyga alls?

2 Comments:

Blogger SonnyBoy said...

Jäkligt scary.
Men om du glider in på flygplatsen och säger:
- Do you know who I am.
Så fixar dom säkert fram ett privatplan åt dig.

2:02 em  
Blogger Östermalmsräven said...

HA! det där var en riktig goding... Har jag tur så kan jag tränga mig i två-tre köer med den frasen, har jag otur så hamnar jag i ett väldigt tyst rum med en väldigt stor herre(med plasthandske).

2:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home