fredag, juli 07, 2006

Frulle

Jag har minst två generationer av dåliga frukostätare i ryggen så man kan säga att saken i sig sitter i generna. Min pappa drack kaffe till frukost och åt en näve marie-kex och min farmor kunde gå fram till lunchtid utan att tänka på mat.

Äpplet faller som sagt aldrig långt från trädet och mina frukostvanor är också ganska dåliga för att inte säga obefintliga. Det enda som gör att jag inte ger upp frukosten helt är alla hälsonissar som säger att det är dagens viktigaste mål och det ena med det tredje.

Indierna stirrar på mig och säger bara ohhhh när jag påstår att lunchen är dagens första mål mat och trycker på mig den ena huskuren efter den andra.

Hur som helst så har jag börjat med papaya nu, de säger att om man slevar i sig en stor papaya så får man i sig ett superbt dagsbehov av vitaminer och hmm ja ibland så tror jag på vad indierna säger.

Speciellt när det är så jäkla gott.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja den ser god ut

11:19 fm  
Blogger Stora Morran said...

"Papaya coconut" min lilla Kicki Danielsson.

1:41 fm  
Anonymous Anonym said...

Farsk mango ar annars en superhit hos mig!

5:24 em  
Blogger Östermalmsräven said...

v: Färsk mango ska jag ge mig på nu också, tror jag ska kombinera och köra typ varannan dag...

angel: well, it truly is!

bigmorr: Jag känner mig lite som Kicki och Alban varje morgon hehehe...

6:04 fm  
Blogger L said...

Åh, frulle är nästan mitt favoritmål. I love fil.

11:18 fm  
Blogger ettett2 said...

Det finns inget som går upp mot att börja dagen med kaffe och en cigg!

11:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home