fredag, juni 30, 2006

Tillbaka

Jag gick upp sjukt tidigt igår och piskade hyrbilen ut till Arlanda. Typiskt att det blev fint väder när det var dags att packa ihop och lämna landet, men av någon anledning så är inte de svenska vädergudarna något man reflekterar över längre, regn comes with the territory nästan som den obligatoriska regnskvätten på midsommarafton. Allmänt så har det dock varit soligt och fint under mina stockholmsdagar.

Det kändes konstigt att lämna Sverige igår, mina lediga dagar gick väldigt väldigt fort. Jag ser redan faktiskt fram emot dagen då jag flyttar tillbaka till Stockholm men känner även att vissa vardagligheter faktiskt redan nu är roligare i Indien (alltid skönt när någon tvättar dina kläder, din bil, stryker och diskar).

Jag han inte med frukosten på väg ut till Arlanda men sparrisen, entrecoten och den hemgjorda glassen som jag smällde i mig på ”Villa Källhagen” kvällen innan låg som ett skyddande täcke i magen. Air France har förresten jäkligt god flygmat, nästan så att jag är imponerad...

Hur som helst så är det tråkigt att lämna, samtidigt kul att vara tillbaka.

Business as usual.