torsdag, juni 22, 2006

Copacabana och midsommarmat

Jag vaknade sjukt tidigt idag då min inbyggda klocka väcker mig prick sju varje morgon (indisk tid alltså, som betyder svensk tid minus tre och en halv timme). Med andra ord var det sjuuukt tidigt.

Drog med mig M och köpte jordgubbar, entrecote, marinad och majskolvar inför midsommar. Vi tog även en svängom till systemet för att plocka med oss lite sprit, snaps och öl.

Efter hallabalot med midsommarmaten var vi och käkade frulle på Copacabana och jag överdrev som vanligt min beställning med apelsinjuice, blåbär/hallonsmoothie, yoghurt med müsli, tonfiskmacka och kaffe. Pust jag var ordentligt mätt när vi styrde hyrbilen mot ytterligare gravlaxshopping.

Nu är dock allt på plats och köttet ligger marinerat och klart i kylen. Ikväll ska vi till Melkers nya restaurang "Kungsholmen" på Norr Mälarstrand, jag har hört att den ska vara riktigt bra...