fredag, juni 02, 2006

TGIF

Idag är det verkligen ”Thank Good It’s Friday” även om man slänger sig med uttrycket i tid och otid. Den här veckan har varit intensiv då jag kickat tre pers och signat två nya samtidigt som jag fixat en ny bil till bolaget (billigare och bättre) samt löst en gammal arkitekthistoria som legat och gnagt på mitt schema sen jag landade i det här virrvarret.

Jag är nöjd med veckan som gått (det är jag ju förvisso oftast) och jag baserar det på att jag på något sätt har lyft upp min status ytterligare genom att jag tacklat de diskussioner som jag konfronterats med på ett sätt som folk kunnat förstå och enkelt kunnat köpa.

Privat så har det varit ganska soft också då R (Mr. Oriflame) har varit på besök från Delhi för att styra sina små indier här på Brigade Road. Vi kalasade på Leelas Sallad/Desert -buffé samtidigt som vi käkade kolgrillat kött (japp biff it was) igår och ikväll så blir det "sipping drinks" på Athina. Imorgon kanske vi till och med hinner med lite solläppjande vid poolen innan han åker tillbaka.

TGIF.

2 Comments:

Blogger varanen said...

Holy fuck, Leela Palace i Bangalore, vilket hotell, vilken restaurang! Jag har varit där och jobbat ett par gånger (HP och TI).

Trivs du I bangalore?

Förra året gjorde jag och kollegan en helgutflykt till Mysore, tigersafari, sidenshopping och många "Tiger"-öl...mkt trevligt.

Ha en skön helg!
Nu ska jag gå till Dramatenterassen och fira en kompis födelsedag, solen skiner, lättklätt på Ö-torg....*visslar*!

2:04 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Jo jag trivs helt ok, det börjar bli vardag nu om man säger så. Leela är faktiskt ett riktigt trevligt ställe att hänga på. Den stora poolen på helgerna, nattklubben Athina och champagnebrunscharna på söndagar är det riktig jäkla klass på.

Däremot så saknar jag faktiskt Östermalmstorg på sommaren. My days det är oslagbart!

7:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home