onsdag, juni 14, 2006

En gud till varje tillfälle

Jag har ju alltid gnällt lite över att det är femtiotusen gudar i det här landet och att det är lite ”high chaparall” när det gäller att hänga med i högtider och heliga dagar hit och dit. Däremot så måste jag tillägga att de indiska gudarna är väldigt demokratiska då det faktiskt finns en gud till varje människa i varje samhällsklass vid varje tillfälle i livet.

Man kan säga att vad som än händer dig så finns det exakt en gud att tillbe i just det tillfället. Det svåra är väl att hitta sina favvos antar jag…



Kuvera – god of wealth

3 Comments:

Blogger Blygisens betraktelser said...

Men Räven då!
Skall du inte försöka hitta en Gud som passar dig till senare idag? (Har minsann läst varför du skall gå hem tidigare idag, och vilka konsekvenser det kan få...jaja)

1:24 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Kuvera är ju lite min style, jag menar det är ju det indierna här säger i alla fall. Ibland får man bara ta och hålla med...

Angående det att jag gick lite tidgare igår så vill jag bara tillägga "4-0".

6:10 fm  
Blogger Thérèse said...

Indierna verkar ha ett ganska soft förhållande till sina gudar. Jag snackade med en indier som sa att han naturligtvis var vegetarian för att gudarna krävde det men en tisdag varje månad tittade gudarna åt ett annat håll så då åt han kyckling. Som vegetarian fick han naturligtvis inte äta ägg men om man bakade en kaka gömde man äggen så gudarna inte såg dom och då var det okey

1:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home