onsdag, april 12, 2006

The Office



Jäkligt cleant office måste jag säga, lite designbutik över det hela. Mycket vitt och vissa fondväggar i företagsprofilens knallgröna får mig att slussas tillbaka till 1995 och IT-boomen.

Alla är sjukt trevliga och någon har skvallrat om att jag är pedant för de anställda har lagt morgonen till att gå igenom allmänna saker så att jag får det precis som jag vill, de vill liksom att allt ska ligga rätt och vara perfekt.

Manjula: Can I have my papers here on the table or should I put it below the desktop?
Jag: I don't want to see them

etc.

7 Comments:

Blogger Blancaflor said...

Det later bra allting! Lägenheten verkar vara super. Hur är vädret? Maten? Vi här i Europa haller tummarna!

12:40 em  
Blogger Östermalmsräven said...

blancaflor: Tack! Vädret är hett, typ 30 men här på kontoret är det kanske kring 20 med AC och grejer som håller vädergudarna på avstånd så det är helt ok med kostym.

På kvällarna och mornarna är det mer behagligt men sommarmånaderna är inte så långa här, jag tror det blir mindre hett redan i juni.

Maten är som på Indiern vid kungsholmstorg, lite mer spicy dock. Ibland känns det som saker är spicy för spicyhetens skull.

12:49 em  
Blogger Supernova said...

Tell us mooooooore! Berätta allt och dokumentera med kamera :D jag vill se och läsa om ditt juppieliv.

5:00 em  
Blogger odenplan.nu said...

Hahaha...det här är wicked. Tell me more. Jag som satt och surade över att alla ska lämna landet i tid och otid..men det där verkar ju royal. =)

5:37 em  
Blogger snyggmary said...

schyrre blogg, vet inte hur jag hitta hit
ett gammal ex e åxå i Bangalore för o jobba it, låter nästan som du på sättet du skriver förutom typ +5 år.
märklish!

11:37 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Alla: Hahahha ja visst är det lite galet, jag har fixat en kamera nu så jäklar vad det kommer att bli bildkavalkader...

6:38 fm  
Blogger Thérèse said...

Låter som du har det hur bra som helst. Vi här i Europa ser fram emot bildkavalkader!

1:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home