söndag, april 02, 2006

Ny epok

Sista tiden på Polopoly har gått ganska fort och jag lämnade över min största kund, Aftonbladet, ganska smidigt. Jag har haft största fokus på att avsluta allt jobb så snyggt som möjligt då jag vet att det snarare handlar om ”när” än ”om” jag åter igen kommer att springa på de människor jag jobbat med under den här tiden. Speciellt om jag någonsin planerar att jobba i Sverige igen…

Jag har lagt ganska mycket krut på de europeiska kundernas avslut också då en stor del av mitt jobb gick ut på att ”pleasa” viktklubbskunder i Tyskland, Schweiz, Finland, Holland och Norge. När jag skriver ner allt såhär så blir det väldigt svart på vitt, mitt val att flytta till ett annat land för ett annat jobb har inte alltid varit så jäkla självklart. Jag har faktiskt haft det ganska bra här på Kungsgatankontoret.

Jag har nog ändå valt rätt. Jag kommer att, hur än den här epoken slutar, komma ur striden en erfarenhet rikare som jag kanske aldrig någonsin annars skulle fått chansen till.

Helgen med lugn DVD-kväll i fredags, lite fest i lördags och mälarpaviljongslunch på söndagen har varit sådär lagom skön och avslappnande. Jag och M har tagit igen oss från fredagens trötthet och i morgon staplar jag in i kontoret på Riddargatan som Mr. Vice President.

Crazy shit

3 Comments:

Blogger Blancaflor said...

Det är klart att du har valt rätt. Det är lätt att bli nostalgisk da beslutet är fattat och man skall bege sig 100-tals mil hemifran. Men, du kommer att lära dig jättemycket, fa nya perspektiv, träffa nya människor...och ha en glassig titel.

12:40 em  
Blogger Thérèse said...

Jag är också helt säker på att du valt helt rätt. Du kommer att lära dig massor. Själv vill jag inte tillbaka till Sverige fast jag från början bara tänkt vara utomlands en kort tid

12:42 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Tack blanca och therese, klart jag valt rätt och visst är det väl inte alltför förhastat att svinga sig vidare i karriärsstegen.

Ibland kan det dock kännas lite konstigt och felstegat, då är det skönt med lite pepp!

8:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home