måndag, april 03, 2006

Byta hårgegga!?

En vecka kvar till att det är dags att pallra sig iväg till Arlanda och flyga ut i världen ställer vissa saker på sin spets. Efter jobbet idag så slog det mig exempelvis att vad händer om de inte har mitt hårgegga i Bangalore? Ska jag behöva byta då? Det slutade med att jag tog en sväng förbi Sturegallerian och köpte två burkar hårlera från Matrix.

Dagen fortlöpte annars i ganska skön stil med morsning på gamla bekanta, strategier hit och dit och chat med indierna.

Det känns bra.

4 Comments:

Blogger Thérèse said...

En av många bra saker med en sk. globaliseringen är att man nästan överallt i världen kan få tag i samma hårprodukter och smink.
Även om jag inte vet skulle jag tro att Matrix finns i en så stor stad som Bangalore. Inte på markanden men det bör nog finnas glassiga varuhus där för det finns en allt större grupp välbärgade indier speciellt i storstäderna.

Du fortstätter väl blogga från Indien?

Ett tips som du säkert vet redan men om inte, är skype. Jag som utlandssvensk ringer nästan alltid med skype och det funkar hur bra som helst. Har man en webbkamera kan man kolla på varandra också. Även det funkar utan problem. Kan ju vara skönt att kunna se M när ni ska vara från varandra så länge. Jag förstår att det måste vara jobbigt men jag tycker ändå du har valt rätt.

2:31 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

Japp, jag fortsätter bloggandet i Indien och japp jag har stenkoll på Skype. Hela bolaget kör IP-telefoni men problemet i Indien är att de ligger lite efter bandbreddsmässigt och det resulterar i att det hackar och knackar när man ska ringa via skype.

Det positiva är att det är relativt billigt att ringa från Indien till Sverige, ett mobilsamtal till mobil i Sverige går på cirka en krona minuten.

Inte helt blodigt va?

Jag är inte så säker på det där med Matrix-produkterna, kanske finns de men kanske finns de inte. Jag tror att mycket av de varumärken vi svänger oss med går att hitta i USA och Europa men jag är inte så säker på att de finns world wide.

Den som lever får se...

8:21 fm  
Blogger Thérèse said...

Jag visste att det var billigt att ringa från Indien men inte att det var SÅ billigt.

I Indien är det mesta väldigt billigt. Jag var där hösten 2003 och blev jättekär i Indien. Det är väldigt annorlunda och spänande även om det kan vara jobbigt också. Jag ser verkligen fram mot att läsa din blogg från Indien.

1:10 em  
Blogger Östermalmsräven said...

therese: Hmm nu när du säger det så kanske det har att göra med dealen vi har på bolagets mobiltelefoner. Man kan ju faktiskt betala för att få billigare minutpris och om jag ska vara ärlig så tror jag faktiskt att det är ännu billigare än 1 SEK/min...

1:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home