torsdag, januari 05, 2006

Fest

Sorry om jag inte bloggade igår, mina budgetdagar på AB tog upp nästan hela dagen och när jag lättat därifrån så var jag tvungen att fokusera på vår middag vi hade igår kväll med B och Domp. Vi lagade en massa goda smårätter som typ caprese, räk/krabbsallad, oxfilé-carpacio, jamón serrano, vindolmar, kronärtskocka med god citrondipp etc.

Det var riktigt gott och vi fick utöver det trevliga sällskapet även höra det senaste kring den galna uthyrningen av Domps lägenhet på Gärdet samt tips på ett bra hotell i Paris inför vår lilla resa i slutet på mars.

Ikväll ska jag diska.

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ursäkten godtages!
Men åå, jag vill gärna lämna tips på bra hotel, jag med. Victor Hugo, dels för att de har fina små rum plus en utmärkt restaurant, och sen George V. Du/ni kan ju leta fram adresser själva på nätet.
Skön blogg, Räven!

/Blygisen

10:56 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

Blygisen: Jo det är klart att vi kan leta själva det finns ju faktiskt utomordentliga sökmotorer för hotell i Paris. Men grejen är den att Domp bor i Paris och han är ganska bra på att hitta piffiga saker så han har liksom varit ett säkert kort i det här sammanhanget.

By the way, vem är du? kan man inte få en länk till din blogg någonstans?

11:16 fm  
Anonymous Anonym said...

Mmm, kronärtskocka är ljuvligt! Vad vore livet utan god mat.

11:24 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

V: Mmmm jättesmarrigt att doppa den i god dipp gjord på smält smör, massor med citron och lite salt...

11:30 fm  
Anonymous Anonym said...

Räven, jag menade att ni kanske kan hitta adresser till de hotel jag rekommenderade själva. Victor Hugo ligger nog i det kvarteret med samma namn och George V ligger vid Seine.
Jag har tyvärr ingen egen blogg, men funtar på att göra en......hehe....brutalt ärlig men ändå anonym. Lovar att återkomma med länk i så fall.
Iaf, jag är en flicka, boendes i "norrort".
Mvh
/ Blygisen

12:07 em  
Blogger Östermalmsräven said...

anonymous: Jahaaa hotell är redan bokat och klart nu i alla fall. Jag ser fram emot din lilla egna norrortsblogg...

jag, jag och jag: Jag gillar inte hotell bredvid operor, de sjunger som skrikigast precis när man ska sova :-D

2:54 em  
Anonymous Anonym said...

Vilken fantastisk blogg :o) "Vardagen kring Östermalm" - ja, den vardagen måste va tuff att klara ;o)

4:21 em  
Blogger Östermalmsräven said...

yvonne: Tack! Vardagen kring östermalm är nog ganska lik varadagen i Ale, jag äter och kollar på TV jag med...

4:30 em  
Anonymous Anonym said...

Nämen! Har du slarvläst! Jag bor inte alls i Ale :o) Och jag är inte det minsta avundsjuk på ditt glamourliv *host*

4:40 em  
Anonymous Anonym said...

Glamour?

9:23 em  
Blogger Östermalmsräven said...

anonymous: Nej där slog du huvet på spiken, så glamouröst är det inte... Det är mest vardag...

11:52 fm  

Skicka en kommentar

<< Home