tisdag, januari 03, 2006

Till salu?

Jag hade precis en liten canada-goose-snärta här från Notar, hon var bedårande och säkert inte en dag äldre än tjugotvå. Hon sa att jag lätt kan få över femtiotusen kronor per kvadratmeter om jag vill sälja min älskade lägenhet och nu när jag gått och klurat på det ett tag så kanske jag slår till!

Tanken är egentligen att jag ska köpa större men jag kanske borde kränga nu och sen vänta ett tag tills räntorna går upp en sväng och köpa nytt då. Jag vet inte om jag orkar mickla runt.

Kanske.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Mickel, mickel, mickel-räv. SLantarna små.. :)

9:23 em  
Blogger Blancaflor said...

Det ar svart att veta nar det ar ratt att salja/kopa.. Jag kopte 1996 och salde 2003. Ökning pa ca 500%, men om jag väntat ännu längre hade jag tjänat än mer.

6:19 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Hmm det jobbigaste är ändå att det är din lägenhet och därmed ditt boende som du spekulerar med.

Även om jag tjänar femhundratusen så krävs det ändå en liten uppoffring och inflytt hos M ett tag osv.

9:10 fm  
Blogger Supernova said...

Jag har en kanon idé. Du kan få 50 kronor per kvadratmeter av mig.. och det kanske låter pyttigt, men då vet du åtminstone att det är en alla-tiders-människa som bor där. :´)

Jag behöver en fin lägenhet på fin gata. För jag är kändis inom 5 år!

10:29 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

Insolens: vad ska du med den till? Egentligen? Dina kompisar skulle bara reta dig...

:-)

10:43 fm  
Blogger A. von Achtersnurra said...

"Canada-goose-snärta" - är det så damer i gåsjacka kallas nu för tiden? Att vi är helt ute, det vet jag däremot. Ska visst vara Fjällräven eller nåt i år.

3:59 em  
Blogger Östermalmsräven said...

A. von Achtersnurra: man blir ingen snärta av jackan direkt, men är man snärtig och har en sådan jacka så blir man onekligen en canada-goose-snärta.

Det där med fjällräven vete tusan, känns lite last year för mig om jag ska vara ärlig.

Men vad vet jag, jag tillhör nog kanske inte målgruppen...

4:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home