lördag, december 31, 2005

Bangalore

Jag fick följa med min förra VD (P) med celebert besök från Bangalore igår. Det var verkligen en rolig syn. Två stycken indier som aldrig sett snö och som P varit på ”The Stadium” med och pälsat på dem de största dunjackorna man kan köpa. Hur som helst så ville de käka svensk mat och efter långa funderingar så hamnade vi ändå på Sturehof och mumsade skaldjursplatåer samt svenniga fisk och kötträtter.

Jag gillar olika kulturer och jag är en stor förespråkare för globaliseringen och internationellt utbyte med andra länder. Jag lärde mig säkert sjutusen grejer igår, som exempelvis att ”kebab” i Indien betyder kyckling doppad i fritös.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Och beställer man "Kebab" i England, får man kyckling på spett. Kebab betyder nämligen spett i betydesen grillspett. Olika kulturer är fantastiskt.

2:29 em  
Anonymous Anonym said...

lart mycket

7:04 fm  

Skicka en kommentar

<< Home