torsdag, december 29, 2005

Schema för kvällen

Jag har snart varit tillsammans med M i ett år och hon har aldrig varit ute i vårt lilla radhus i Viksjö. Det är lite galet men eftersom mina föräldrar bor i vår lägenhet i Alicante på vintern och sedan härbärgerar sig ute i vårt sommarhus på Ljusterö om sommaren så är det knappt någon som orkar sig ut till Viksjö (speciellt som det säkert tar fyrtio minuter att ta sig dit dörr till dörr från mig här på Linnégatan).

Jag antar att det är en smula opolitiskt inkorrekt i bostadsbristens Stockholm och säga att det inte har bott någon där alls under de senaste tre-fyra åren och att vi mest har kvar huset för det affektionsvärde som det har för familjen. Vi har länge diskuterat en försäljning men det har liksom inte riktigt blivit av och huset har under åren tömts på möbler och mysigheter.

Nu när mina föräldrar är i Sverige den här jul-nyårsveckan så bor de där ute i alla fall och jag och M ska dit på middag ikväll. Jag har lånat min systers bil så vi slipper stå och vänta på bussar och tajma pendeltåg och sånt.

Det blir nog trevligt.

11 Comments:

Blogger Supernova said...

men pajas. du kan ju inte avslöja var du bor. speciellt inte om du bor där du bor. nu kommer folk att leta reda på dig och kasta glas på dina fönster, för att du är en sådan fet lirare, eller.. snobb.. eller.. överklassfjant.. eller vad fan det nu kallas. typ 08:a med guldkeps. eller så. åtminstone så kommer nån icke ironisk skriva något syrligt vasst eller kanske fördömande bland dina kommentarer och säga att du borde hålla käften. men det är inte jag!

*håller för ögonen* och låtsas som att jag inte sett.

5:11 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Jag tror nog att jag klarar mig. Viksjö är stockholms största småhusområde, Ljusterö är en av skärgårdens största öar och Linnégatan sträcker sig över halva östermalm.

Så det är soft.

12:17 em  
Anonymous Anonym said...

Ä, det är väl verkligen ingen fara. Men du, Räven, jag har aldrig varit i Viksjö, men självklart hört talas om. Men vad är Knivstan, som du nämner ibland?
F.ö. önskar jag er en skön kväll, och ta det lugnt i trafiken.

/ Blygisen.

12:22 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Blygisen: Knivstan är Eskilstuna, mitt yrväder till tjej är därifrån så titt som tätt slussas jag dit för att fika på Kaka och äta Eskilstunakebab.

12:26 em  
Anonymous Anonym said...

......hahahaha....*illröd*
Tänkte: "Lärkstan? Vasastan? Knivstan, kan det vara ngt slang för ngn förort?"
Hahahah, alltid kul att lära sig ngt nytt. Tack för snabbt svar.

/ Blygisen.

12:31 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Blygisen: Hmm jo det finns ju faktiskt knivsöder så du var ju inte helt fel ute när du kopplade knivar till stadsdelar. Knivsöder är södermalm här i Stockholm, det bor mest ligister och tjejer med konstiga benvärmare där hahaha...

12:51 em  
Blogger Supernova said...

Jag övedrev ju. Daaah. Du klarar dig alldeles utmärkt. NU är jag svettig, så jag måste sluta.

7:14 em  
Anonymous Anonym said...

viksjö? jag blir helt nostalgisk. själv är jag uppväxt i kungsängen.

10:23 em  
Blogger Östermalmsräven said...

insolens: Du får sluta hurta runt så att du blir svettig! Du ska bli tight inför nyårsblåsan antar jag...

linda: Hmm jo Kungsängen ligger ju ytterligare två stationer längre från stan men det är ändå samma linje ut...

1:24 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej kompis,

Förorten rules. Inte kunde jag i min vildaste fantasi tro att ett hus i Viksjö skulle ha affektionsvärde. Men skönt att höra att även en "Östermalsräv" har rötter i förorten. Det enda jag själv saknar med Viksjö är att bo ett stenkast från golfbanan. Fast å andra sidan kanske du har nära till golfbanan på Ljusterö. Vi kanske ses ;-)

/D

7:08 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Anonymous: Jag har nära till golfbanan både i viksjö och på Ljusterö, eller hmm alllt är ju relativt nära på Ljusterö...

9:35 fm  

Skicka en kommentar

<< Home